محسن مومنی شریف در مراسم بزرگداشت "شهید هادی باغبانی" گفت: رایحه شهادت دل ها به شورش و جان ها را شیفته خود می کند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادب باشگاه خبرنگاران حاضر در مراسم بزرگداشت "شهید هادی باغبانی" در محل حوزه هنری که با حضور بزرگانی چون "محسن مومنی شریف" رییس حوزه هنری، "حجت الاسلام و المسلمین پناهیان"، "دکتر شاه حسینی"، "مجتبی رحماندوست" و اساتید ادبی چون "علیرضا قزوه" و "محمدحسین جعفریان" تشکیل شد، "محسن مومنی شریف " رییس حوزه هنری گفت: خوشا به سعادت آن عزیزانی که به آرزوهای بزرگ می رسند، آرزویی که همه بزرگان به دنبال آن بودند.

وی ادامه داد: هر بار که رایحه شهادت در کوچه و خیابان های شهر می پیچد دل ها را به شورش و جان ها را شیفته خود می کند و این یکی از الطاف الهی این بزرگان است که در کشور ما جلوه گر شده است.

مومنی شریف اظهار داشت: اوج عطرافشانی فرهنگ شهادت در جبهه های جنگ بوده و امیدواریم که هنرمندانی که آن روزها را می نویسند واقعیت دفاع مقدس را به تصویر بکشند.

وی افزود: فرهنگ شهادت از مرزهای کشور ما فراتر رفته به طوریکه معجزه آن را در حماسه القصیر سوریه مشاهده نمودیم. البته دشمن هم همیشه کوشیده تا آنچه که در سوریه اتفاق افتاده را تحریف کند ولی با تمام اینها جوانان ما سعی کردند با هوشمندی هایشان واقعیات را دریافت و در جهت پیروزی حق بر باطل قدم بردارند.

مومنی شریف در پایان خاطرنشان کرد: از ابتدای تحولات سوریه تا به امروز اصحاب رسانه و فعالان زیادی در این عرصه کشته شدند که تا ابد یادشان را گرامی می داریم.

*شهيد باغباني در صدد تجلي نبود 

در ادامه دكتر شاه‌حسيني استاد عكاسي مركز حوزه هنري استان تهران در اين خصوص عنوان كرد: سه سال پيش اين راه را در حوزه هنري آغاز كرديم و با توجه به اينكه مي دانستيم اين حركت در مسير طولاني هنر انقلاب اسلامي و تربيت مديران تراز اول انقلاب راه ساده اي نيست و بايد سالها بگذرد تا در اين مسير  دستيابي به اين هدف مرواريدي بدرخشد ولي خيلي زود شاهد دستيابي به چنين هدفي با فراغ گلي به نام هادي باغباني شديم كه براي ما بسيار دشوار است. 

وي ادامه داد: اما اگر بدانيم كه فرجام آدمي كجاست و آنكه او را آفريد بيش از همه قدر او را مي داند و زمان رفتن او را مقدر كرده است تسكين يافته و مرهمي بر دل داغدار ما مي شود. 

شاه حسيني اظهار داشت: در كلاس هاي حوزه هنري يكي از مواردي كه هميشه به بچه ها تأكيد مي شد اين بود كه هيچ گاه دچار عملزدگي نشوند و پس از اينكه از معارف هنر ديني سيراب شدند پا به عرصه اجرا بگذارند و چه زود اين عزيزان از جانب عرش صدا زده مي شوند. 

وي با اشاره به خصوصيات اخلاقي شهيد هادي باغباني عنوان كرد: شهيد هادي باغباني فردي آرام و چندان در صدد تجلي نبود وي در پرگويي و جلوه گري هيچ وقت با ديگران شريك نمي شد. به طوري كه لحن صداي ايشان را هيچ وقت نشنيده بودم. باغباني آنقدر متواضع بود كه فروتني از چشم هايش كاملا مشهود بود. 

شاه حسيني افزود: هنوز در مخيله من نمي‌گنجد كه وي انقدر زود دعوت الهي را لبيك گفت و خواسته شد. رفتن ايشان رفتني با درد و سوز براي ما و رفتني پرنشاط و شادمان براي خودش است. 

وي در پايان با ارائه توضيحات و نكاتي به همكلاسي هاي شهيد باغباني خاطرنشان كرد: آنچه كه در اين مسير مهم است اين است كه با صداقت در پيمودن اين مسير سلامت نفس پيشه كنيم و از تلاش و كوشش دست برنداريم چرا كه شهيدان در عالم برزخ نيز مي توانند بر عبادت هاي خود بيافزايند و شهيدان قطرات باراني هستند كه زمين تشنه را سيراب مي كنند و مسير تولي بر اين خاك تشنه سرنوشت شما است. 

*شهيد باغباني طليعه حلول فصلي ديگر از عمل را به ارمغان آورد 

حجت الاسلام پناهيان در ادامه برنامه با ارائه توضيحاتي در اين خصوص گفت: تفاوت اساسي دوران دفاع مقدس با بقيه دوران ها در اين است كه دوران دفاع مقدس دوران عمل بود و دوران هاي ديگر فقط حرف زده مي شود. 

وي ادامه داد: در دوران دفاع مقدس با نگاهي به چشم رزمندگان متوجه مي شديم كه عالي ترين مضامين اخلاقي را طي كرده اند و در آستانه عمل قرار گرفته اند. 
حجت الاسلام پناهيان افزود: شهيد هادي باغباني طليعه حلول فصلي ديگر از عمل را براي ما به ارمغان آورده و مطمئنم شهداي دفاع مقدس به اين شهيد بزرگوار قبطه مي خورند چرا كه مهم است كه قاتل يك شهيد چه كسي باشد. 

*شهدا سبك زندگي را تغيير مي دهند 

وي يادآور شد: همانطور كه گفتم ما در دوران عمل انقلابي هستيم بنابراين بايد تنديسي از شهيد هادي باغباني و امثال او درست شده و در شهر گذاشته شود تا هنرمنداني كه مانند او نيستند شرمنده شوند و تمام هنرمنداني كه مثل او هستند سرمشق بگيرند و بايد بگويم كه اگر مستند سازان كنوني مستندي در جهت نمايش مظلوميت شهيد نداشته باشند پرونده كاري ناقصي دارند چرا كه شهدا سبك زندگي را تغيير مي دهند. 

عليرضا قزوه و محمدحسين جعفريان از ديگر افراد حضر در اين مراسم از عدم همدردي مسئولين در مصيبت هاي اين چنيني و تسكين خانواده هاي اين عزيزان انتقاد كردند و در اين بين قزوه شاعر كشورمان گفت: امسال شهيد باغباني شهيدان مقاومت و سوريت هستند و ما افتخار مي كنيم كه هميشه در خط ولايت بوديم و همچنان مي مانيم. 
وي ادامه داد: آنهايي كه ادعاي دولت فرهنگي را دارند چرا براي پيام اين شهيد مظلوم اين همه تأخير كردند اين دولتي كه از ريشه عدل علي است بايد براي ارسال يك پيام به خانواده شهيد اين همه بترسد؟  

در ادامه محمدحسين جعفريان ديگر شاعر حاضر در جمع رو به خانواده باغباني كرد و گفت: من به جاي مسئوليني كه بايد هم اكنون در اينجا، در اين مراسم همدردي شركت داشته باشند عذرخواهي مي كنم. ارزش كار شهيداني چون باغباني ها را ما لمس مي‌كنيم؛ ما كه خودمان اين جريان را به نوعي ديگر روزي تجربه كرده‌ايم.  

وي با اشاره به بي‌توجهي و عدم همدردي مسئولين ادامه داد: براي كشوري كه ادعاي جبهه فرهنگي را دارد اين بي‌توجهي دردناك و قصه آور است. 

جعفريان در پايان صحبت‌هايش بيان كرد: اميدوارم روزي برسد كه سياست‌مداران ما ارزش مستند سازي در كشوري ديگر را متوجه شوند و در آن زمان است كه اينگونه عمل نخواهم كرد. 

سيدعلي فاطمي از نزديكان و همراهان تصويربردار شهيد هادي باغباني با ارائه توضيحاتي در خصوص جريانات كنوني سوريه اظهار داشت: اولين دليل حمله به سوريه ماجراي عضويتش در محور مقاومت است و اكثر افراد واقعيت اتفاقات سوريه و علت حملات به اين كشور را نمي‌دانند. 

وي ادامه داد: شهيد باغباني از جمله كساني بود كه واقعيت را فهميد و تصميم گرفت تا اين واقعيت‌هاي ناديده گرفته در سوريه را نشان دهد.  

فاطمي عنوان كرد: آدميت باغباني است كه ما ناقص‌ها را به سوي او جلب كرده تا هركدام به نوعي بخواهيم خود را به او وصل كنيم. 

در اين ميان افضلي شاعر مشهدي كشورمان شعري در مدح پدر براي رضوانه باغباني فرزند سه ساله شهيد‌هادي باغباني سرود. 

*تقدير از خانواده شهيد باغباني 

در آيين پاياني اين مراسم تقدير ويژه‌اي از خانواده شهيد هادي باغباني صورت گرفت و لوح تقديري از سوي رئيس‌كل حوزه هنري به مادر شهيد باغباني ارائه شد. 

گفتني است، مريم مهدي‌پور همسر شهيد‌هادي باغباني نيز از حوزه هنري استان تهران لوح تقديري را دريافت كرد. 

شايان ذكر است، محمد‌حسين خرمشاد رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي هديه‌اي را به نشان تجليل از شهيد باغباني به خانواده وي تقديم كرد. 

محمود باغباني پدرشهيد هادي باغباني با جمله‌اي كوتاه به اين مراسم خاتمه داد و گفت: تقاضاي ما خانواده شهدا اين است كه راه شهدا ادامه پيدا كند و در مسير حق قدم برداشته شود و هميشه يار و ياور رهبر عزيزمان باشيم./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار