مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند گفت: با اجرای طرح تسطیح و یک‏ پارچه‏ سازی اراضی، هزینه کشت انواع محصولات در منطقه با اقتصادی شدن ورود تکنولوژی و ماشین ‏آلات در مزارع به حداقل خواهد رسید و صرفه اقتصادی بیشتری برای بهره‏ برداران خواهد داشت.

حمید رضا خلیلی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: با استقبال از این شیوه از سوی کشاورزان، کشت انواع محصولات کشاورزی به خصوص گندم دیم احیا شده و رونقی چند برابر یابد.

وی با بیان اینکه اعتبارات طرح تسطیح و یک‏ پارچه ‏سازی اراضی بلاعوض است، خواستار مشارکت کشاورزان و بهره ‏برداران بخش کشاورزی در این زمینه به منظور اقتصادی شدن تولید شد.

خلیلی افزود: اعتبارات طرح تسطیح و یک ‏پارچه‏ سازی اراضی جزو اعتبارت تکلیفی است و منابع آن نمی ‏تواند در جای دیگر هزینه شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند تصریح کرد: اعتبارات این سرفصل مدتی است که به شهرستان دماوند ابلاغ شده، اما تاکنون حتی یک نفر متقاضی نیز برای دریافت آن مراجعه نکرده است.

وی ادامه داد: اگر مجموعه بهره‏ برداران یک چاه یا منبع آبی بخواهند مزارع و اراضی خود را یک ‏پارچه کنند، کل اعتبارات تسطیح مزارع آنان بلاعوض خواهد بود.

خلیلی تصریح کرد: این مهم برای اراضی با حداقل پنج هکتار وسعت اجرایی می ‏شود./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.