نماینده مردم دماوند و فیروزکوه و رودهن در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم نظرات، انتقادات، پیشنهادات و حتی شکایات خود را در قالب آرای خود بیان کرده و برگزاری انتخابات در جمهوری اسلامی ثمره خون شهداست.

حمید رضا مشهدی ‏عباسی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: مردم ایران آزادانه رئیس‌ جمهور، نماینده مجلس، اعضای مجلس خبرگان رهبری و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای خود را انتخاب می ‏کنند.

وی نخستین نتیجه این فرایند را گردش نخبگان خواند و افزود: مدیران تازه‌ نفس می‏آیند و می‏ روند و این جریان ادامه دارد؛ مهم این است که آثار خوبی از خود به جای بگذارند.

مشهدی‏ عباسی افزود: قوانین دقیقی که در ابتدای شکل ‏گیری نظام جمهوری اسلامی ایران توسط نخبگانی همچون شهیدان بهشتی، رجایی، باهنر و سایران تنظیم شده و این میراثی که در نهایت دقت و کم ‏ترین زمان تهیه شد و دموکراتیک ‏ترین قانون ممکن بوده است.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه و رودهن در مجلس شورای اسلامی به وضع دموکراسی در کشورهای همسایه عربی اشاره کرد و افزود: کشورهایی مثل عربستان حتی کم ‏ترین و کوچک ‏ترین نمادهای حقوق بشر را هم رعایت نمی ‏کنند و زنان در عربستان حق رأی و رانندگی ندارند و تا چند سال پیش، شناسنامه هم نداشتند.

وی ادامه داد: در کشورهای عربی حتی یک انتخابات سالم و اصولی برگزار نمی ‏شود؛ در حالی در کشور ما مردم حرف اول را می‏ زنند و تفاوتی بین رأی زن و مرد وجود ندارد.

مشهدی‏ عباسی تصریح کرد: 9 دی باید همانند 22 بهمن گرامی داشته شود؛ چراکه پس از اینکه کشور به لبه پرتگاه نزدیک شده بود، با عنایت امام زمان (عج)، درایت مقام معظم رهبری و حمایت مردم، بار دیگر نظام در این روز بیمه شد./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.