گفتگوی چالشی کارشناسان داخلی و خارجی برنامه "طنین" سیمای کردی شبکه سحر، پر بیننده ترین بخش این برنامه است. این موضوع را ارسلان خندانی بهبهانی تهیه کننده برنامه یاد شده اعلام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي شبكه سحر؛  برنامه "طنین" یا "زایه له" سیمای کردی شبکه جهانی سحر، برنامه ای است با رویکرد سیاسی در قالب ترکیبی که به شکل زنده و با حضور کارشناس و مجری در استودیوی پخش شبکه جهانی سحر در تهران و همچنین ارتباط مستقیم تصویری (اس ان جی) با کارشناسان و مسئولان مربوط در کشور های مختلف، مسائل سیاسی و اجتماعی ایران، کردستان عراق،  منطقه خاورمیانه و جهان را مورد تحلیل و بررسی قرار می دهد. این برنامه شامگاه شنبه، سه شنبه و پنج شنبه ها پخش می شود که خندانی تهیه آن در روزهای پنج شنبه را عهده دار است.

  تهیه کننده " طنین "، هدف از تهیه و پخش  این برنامه را اطلاع رسانی در مورد مسائل سیاسی ایران، منطقه و جهان و بررسی آنها از نقطه نظر دیدگاه‌هایسیاسی ایران ذکر کرد و گفت: این برنامه در روزهای شنبه و سه شنبه به بررسی مسایل سیاسی عراق و به ویژه منطقه کردنشین این کشور و روزهای پنجشنبه به بررسی اوضاع سیاسی خاورمیانه و جهان اختصاص دارد .

  وی به حضور صاحبنظران و کارشناسان ایرانی و خارجی در این برنامه اشاره کرد و افزود: كارشناسان حضوری برنامه عموما از اساتید و پژوهشگران مرکز مطالعات خاورمیانه و نیز دانشگاه‌های ایران  بوده و کارشناسان خارجی نیز اغلب از طریق ارتباط زنده تصویری به تحلیل محورهای موضوعی برنامه می پردازند.

 خندانی در پاسخ به این  سوال که " انتخاب کارشناسان برنامه  بر چه اساسی است؟ " گفت : ما کارشناسان را بر اساس موضوع مورد بررسی دعوت می کنیم و با توجه به محتوای برنامه، سعی در کنار هم قرار دادن کارشناسان داخلی و خارجی به منظور پردازش همه جانبه تر موضوعات داریم.

 وی مهم ترین تفاوت و تمایز برنامه خود با برنامه های مشابه خارجی را در زاویه نگاه متفاوت به رویدادها و واقع‌گویی و واقع‌گرایی برنامه طنین دانست و گفت : اصل و اولویت برنامه ما، صداقت بیان است .

   وی در مورد تمایز برنامه طنین با برنامه های مشابه داخلی گفت : سیاست برنامه های مشابه داخلی کاملا " با محتوا و سیاست های برنامه ما فرق دارد و در یک موضوع مشترک، محورهای مورد پردازش ما به دلیل روبه‌رو بودن با مخاطبان بین المللی ، باید از جنبه های تحلیلی گسترده تری برخوردار باشد و در عین حال نظرات کارشناسان درون این جوامع را نیز باید انعکاس دهیم.

وی آیتم های برنامه را نام برد و گفت : در ابتدای هر برنامه یک بخش تصویر- نریشن پخش می شود که شامل نگاهی کلی درباره موضوع است. سپس پلی بک هایی که هماهنگ با سوالات هستند و به طور همزمان با سوالات برنامه پخش می شوند، روی آنتن می روند. "طنین" دارای بخش گفت و گوی حضوری با کارشناسان و ارتباط زنده تصویری با کارشناسان خارج از کشور نیز هست که  در این بخش مجموعه کارشناسان در یک میزگرد سیاسی به صورت کاملا" چالشی به تحلیل موضوعات می پردازند .

 خندانی بهبهانی در خصوص تصویر- نریشن و پلی بک های مرتبط با موضوع هر برنامه  نیز گفت: بیداری اسلامی، تحولات خاورمیانه، مسایل بحرین، ترکیه ، مصر و... از جمله موضوعات و محورهایی است که در این برنامه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است و به همین مناسبت، اقدام به تولیدات تصویری متنوع کرده ایم.

خندانی، پربیننده ترین آیتم برنامه را گفت و گوی چالشی با حضور کارشناسان داخلی و خارجی دانست و  از دیگر عوامل برنامه هم یاد کرد و گفت : اجرای" طنین " روزهای پنج شنبه  بر عهده عبدالله عابدی بوده و مدتی است امیر رضایی نیز به عنوان مجری در برنامه حضور دارد. صدیقه محمدی و علی اکبر اسماعیل زاده (دستیاران تهیه)، قاسم جعفری (تدوینگر)، اردشیر پشنگ (کارشناس محتوایی) و فریبا عبدالملکی (گوینده متن) از دیگر عوامل تهیه این برنامه به شمار می روند.

گفتني است؛ برنامه طنین  یا " زایه له " ، به تهیه کنندگی ارسلان خندانی بهبهانی، شنبه، سه شنبه و پنج شنبه شب های هر هفته، از ساعت 22:00 به مدت 30 دقیقه از سیمای کردی شبکه بین المللی سحر پخش می شود./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
علی احمدیانی
۱۵:۳۷ ۱۸ شهريور ۱۳۹۲
من از طرفداران پر و پا قرص برنامه شما هستم به نظرم باید کارشناسان کردزبان ایرانی که خوشفکر هستند مثل اقای پشنگ یا حاجی مینه حضور بیشتری داشته باشند
آخرین اخبار