دانشمندان ناسا نوع جدیدی از فضاپیما به نام Nanosatellites را که در اندازه گوشی تلفن های همراه هوشمند است، به تازگی ساخته اند که با وجود اندازه کوچک اما قادر به انجام ماموریت های فضایی ساده خواهد بود، این وسایل می توانند در مدار کره زمین اطلاعات ارزشمندی را برای دانشمندان ناسا فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، این فضاپیماهای کوچک که دارای تمامی تجهیزات در ابعاد مینیاتوری مانند دوربین ها، رادیوهای بی سیم، گیرنده های GPS و سایر فناوری های پیشگام هستند، یکی از جدیدترین تکنولوژی ها برای کشف فضا توسط انسان هستند.

این فضا پیماهای کوچک که دارای تمامی تجهیزات در ابعاد مینیاتوری مانند دوربین ها، رادیوهای بی سیم، گیرنده های GPS و سایر فناوری های پیشگام هستند، یکی از جدیدترین تکنولوژی ها برای کشف فضا توسط انسان هستند.

گفتنی است؛ این فضاپیماها برای پرواز نیاز به راه اندازی همان سفاین بزرگ ندارند و می توانند با یک راکت بزرگ حمل شده آنگاه به سوی مقصد خود پرواز کنند، در ساخت این فضاپیماها از نیروی محرکه فیزیکی برای حرکت موتورها استفاده شده است.


دانشمندان برای تولید این فضاپیما و تجهیزات آن متحمل تلاش های فراوان شده اند و ایده اولیه ساخت این نوع فضاپیماها از سال 1960 در ذهن دانشمندان قرار داشته.

دانشمندان برای ساخت بدنه این فضاپیما از ترکیبات خاص فلز آلومینیوم استفاده کرده اند.

همینطور نوع سوخت این فضاپیما فیزیکی از قسمت های سنگین طراحی بوده است که در کنار تامین نیروی مورد نیاز، آسیب به بدنه و خود فضاپیما وارد نشود./ع2

برچسب ها: فضا ، فناوری ، دوربین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.