باراك اوباما رئيس جمهور امريكا و فردريك رينفلت نخست وزير سوئد در نشستي خبري در استكهلم به تشريح مواضع خود در قبال تحولات سوريه پرداختند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛"فردريك رينفلت" نخست وزير سوئد در آغاز نشست خبري مشترك با "باراك اوباما" رئيس جمهور امريكا استفاده سلاح شيميايي در سوريه را محكوم كرد.

در همين حال "باراك اوباما" رئيس جمهور آمريكا در ادامه اين نشست خبري در اظهاراتي فريبکارانه مدعي شد: براي جهان امكان ندارد كه تماشاگر استفاده سلاح شيميايي در سوريه باشد و امكان گذر از اين موضوع بدون مجازات وجود ندارد.

وي در ادامه ادعاهاي خود با اشاره به اينكه "بشار اسد" از سلاح شيميايي استفاده كرده و بايد واكنش بين المللي براي منع استفاده مجدد از اين سلاح صورت بپذيرد افزود: حمايت خود را از معارضان سوري و تلاش براي حل اوضاع سوريه را تداوم خواهيم بخشيد.

رئيس جمهور آمريكا همچنين خواستار همكاري آمريكا و جامعه جهاني در آنچه كه وي واكنش بازدارنده در قبال نظام سوريه براي منع تكرار حملات شيميايي خواند، شد.

"اوباما" با ادعاي دروغ اينكه آمريكا از تمامي تلاش ها براي ايجاد راه حل سياسي در سوريه حمايت مي‌كند اضافه كرد: از كنگره خواسته ام با واكنش به نظام سوريه ومنع اين نظام از سلاح شيميايي در آينده موافقت كند.

وي ادامه داد: عمليات اطلاعاتي ما را در شناخت آنچه كه در گرداگرد جهان مي‌گذرد كمك مي كند وما پس از 11 سپتامبر قدرت خود را تقويت بخشيديم.

رئيس جمهور آمريكا همچنين مدعي شد: اگر پاسخي به سوريه ندهيم ديگران از سلاح شيميايي استفاده خواهند كرد و از مجازات مي گريزند.

اوباما با اشاره به اينکه شواهدي اطلاعاتي از استفاده دولت سوريه از سلاح شيميايي در دست دارد گفت: ما شواهدي اطلاعاتي كه به آن مطمئن هستيم در دست داريم كه نظام سوريه از سلاح شيميايي استفاده كرده است. اين اظهارات در حالي مطرح مي‌شود که اوباما تاکنون هيچ يک از اين شواهد را در اختيار رسانه‌ها قرار نداده است.

وي با بيان اينكه تنها راه حل براي پايان يافتن بحران سوريه راه حل سياسي است اما با اين وجود امكان ارسال پيامي آشكار براي نظام سوريه وجود دارد.من از عمليات نظامي محدود در يك بازه زماني كه منجر به منع استفاده سلاح شيميايي وكاهش قدرت نظام سوريه مي شود سخن مي گويم.

"اوباما" با اشاره به اينكه از موافقت كنگره با اين نوع عمليات به دليل اينكه پيامدهاي عدم واكنش جامعه جهاني به استفاده سلاح شيميايي بد است موافقت خواهد كرد افزود:مهم دريافت حمايت از كنگره وملت آمريكا است به رغم اينكه دريافت موافقت را لازم ندارم.

باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا همچنین اعلام کرد: مستقيما از ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه درباره سوريه تقاضاي همکاري کردم اما وي تاکنون در برابر تلاش ها براي اقدام شوراي امنيت سازمان ملل متحد عليه سوريه مقاومت کرده است. 

گفتني است باراک اوباما تاکنون هيچ سندي از ادعاهاي خود در خصوص استفاده دولت سوريه از سلاح‌هاي شيميايي عليه مردم خود ارائه نکرده‌است و همواره در اظهار نظر‌هاي مختلف مدعي استفاده سلاح‌هاي شيميايي عليه مردم سوريه شده است.

اين در حالي است که انتشار يک فيلم از سوي فعالان اينترنتي که در آ نشان مي‌داد تروريست‌ها در حال شليک کردن گازهاي سمي عليه مردم هستند توجه محافل خبري دنيا را جلب کرد.

اوباما تاکنون به اين سوال جواب نداده است که بر اساس کدام سند، مدرک و يا شاهدي مدعي استفاده سلاح شيميايي از سوي دولت سوريه عليه مردم اين کشور است.

در حال حاضر رئيس جمهور آمريکا با فريبکاري و بدون ارائه سند و مدرک در خصوص وقايع اخير سوريه به دروغگويي و دروغ پردازي مي‌پردازد. 

انتهاي پيام/
برچسب ها: اوباما ، رئیس ، جمهور ، سوئد ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار