کوتاه کردن فرايندهاي گمرکي و ترخيص کالا ضرورت بازگشايي ال‌سي lc براي مواد اوليه و توجه به صادرات و واردات از مهمترين برنامه‌هاي وزير صنعت، معدن و تجارت در دولت جديد است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، رمضانعلي سبحاني‌فر عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس در خصوص اهم برنامه‌هاي دولت در حوزه صنعت گفت: طي جلسه‌اي که روز گذشته با وزير محترم صنعت، معدن و تجارت صورت گرفت برنامه‌اي 100 روزه تدوين شد که کليات آن به طرحهاي نيمه تمام، مانند طرحهاي 7 گانه فولاد و ديگر طرحها اختصاص داده شد.

وي در ادامه افزود: طرحهاي زود بازده و طرحهايي که اشتغالزايي بيشتري ايجاد مي‌کنند جهت استفاده از تسهيلات و فعال سازي طرح از اولويت بيشتري برخوردارند.

سبحاني‌فر تصريح کرد: کوتاه کردن فرايندهاي گمرکي و ترخيص کالا، ضرورت بازگشايي ال‌سي lc براي مواد اوليه و توجه به صادرات و واردات از مهمترين برنامه‌هاي وزير صنعت، معدن و تجارت در دولت جديد است.

وي در ادامه گفت: طي 2 هفته گذشته 40 کشتي پهلو گرفته بودند با تلاش وزير جديد اين تعداد به 21 عدد رسيده و طي هفته آينده به 10 عدد خواهد رسيد.

سبحاني‌فر خاطر نشان کرد: بايد به ظرفيت‌هاي موجود در بخش صنعت را افزايش داده و همچنين بايد به صنايع تبديلي معادن و کشاورزي توجه شود.

وي در پايان گفت: برنامه‌هاي وزير جديد به سمتي است که به فرآوري و ارزش افزوده توجه بيشتري شود.
انتهاي پيام/

برچسب ها: گمرک ، صنعت ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار