بیش از 75 هزار نفر از قرآن‌آموزان سراسر کشور برای شرکت در آزمون سراسری قرآن کریم که 19 مهر‌ماه از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود، ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از واحد خبر روابط عمومی معانت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ بیش از 75 هزار نفر از قرآن‌آموزان سراسر کشور برای شرکت در دوازدهمين آزمون سراسری قرآن کریم که 19 مهر‌ماه از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود، ثبت نام کرده‌اند.
 
بنابراین گزارش، در این آزمون 43 هزار نفر در رشته های حفظ شامل حفظ 3 جزء، 5 جزء،10 جزء و 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم ، 23 هزار نفر در رشته هاي مفاهیم و 9500 نفر در رشته هاي تفسير و تدبر قرآن كريم ثبت نام كرده اند.
 
نمره قبولی در این آزمون کسب نمره 60 از 100 بوده که پس از كسب نمره قبولي گواهينامه مربوطه را از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي دريافت مي كنند و همچنين  به نفرات برتر جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.
 
امسال آزمون سراسری در مقایسه با آزمون مشابه سال گذشته با استقبال خوب و با افزایش بيش از نيمي از ثبت نام شدگان در رشته حفظ  مواجه شده است كه اين مهم نشان دهنده توجه بيش از پيش عموم مردم و به ويژه مؤسسات و مراكز قرآني در پرداختن به مقوله آموزش حفظ قرآن مي باشد.
 
شرکت کنندگان در آزمون از افرادی هستند که در طول سال با حضور در دوره‏های آموزش قرآن کریم که در مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت برگزار می‏شود، آموزش‎های لازم را کسب کرده‎اند .
 
گفتني است؛ دوازدهمین دوره آزمون سراسری قرآن کریم به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها و موسسات فرهنگی قرآن و عترت سراسر کشور 19 مهرماه 92 برگزار می‌شود./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.