استان فارس سالیانه بیش از یک میلیون و 450 هزار تن محصول مرکبات تولید می کند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت : استان فارس با سطح زیرکشت 64 هزار هکتار مرکبات و تولید سالیانه بیش از یک میلیون و 450 هزار تن محصول مرکبات مقام دوم را از لحاظ سطح زیرکشت و تولید به خود اختصاص داده است.

اسد شریفی گفت : برداشت مرکبات استان فارس از اواخر مرداد آغاز و تا پایان اردیبهشت ادامه دارد.

وی گفت: پیش بینی می شود امسال تولید محصول لیموترش نسبت به پارسال با 25 درصد افزایش تولید همراه باشد و سایر گونه های مرکبات از جمله پرتقال ، نارنگی ، لیموترش و سایر مرکبات نیز کمی بیشتر از پارسال تولید محصول داشته باشند .

همچنین پیش بینی می شود امسال 195 هزار تن محصول لیموترش برداشت و برای مصرف تازه خوری و مراکز فرآوری عرضه شود.

شریفی گفت: برداشت لیموشیرین نیز از ابتدای مهر ماه آغاز و پیش بینی می شود امسال حدود 600 هزار تن محصول لیمو شیرین برداشت شود .

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس در ادامه سخنان خود از تولید 450 هزار تن پرتقال امسال خبر داد و گفت: برداشت نارنگی نیز در آبان ماه شروع و تا پایان فروردین ادامه خواهد داشت که پیش بینی تولید این محصول حدود 200 هزار تن است .

شریفی افزود: گر چه در سال های اخیر به دلیل خشکسالی های پی در پی و کاهش منابع آب استان فارس با محدودیت های در بخش باغبانی مواجه شده است، اما باغداران مرکباتکار به دلیل تجارب مثبتی که از باغات تجاری دارند هم چنان نسبت به توسعه باغات مرکبات تجاری اقدام می کنند .

این مقام مسئول بیان کرد: در سال های اخیر، ساخت مراکز درجه بندی و بسته بندی مرکبات در شهرستان های جهرم ، داراب ، فسا و ... باعث تحول در بازار و فروش محصول مرکبات فارس شده که در صورت ساخت انبارهای سرد در باغات مرکبات و برداشت به موقع و نگهداری این محصول در انبارهای سرد ، ضمن حفظ محصول از خطر سرمازدگی زمستانه و پیشگیری از افت قیمت محصول به دلیل عرضه به موقع ، منافع باغداران نیز تأمین خواهد شد ./س

برچسب ها: تولید ، محصول ، مرکبات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.