رئیس دانشگاه شهرکرد تداوم حضور جعفر توفیقی در مسئولیت وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری را موجب تحولات بزرگ و موثری در آموزش عالی کشور خواند.

اسماعیل اسدی از علم و دانش به عنوان موتور محرک توسعه هر کشور یاد کرد و گفت: خوشبختانه در اسناد کلان کشور، جایگاه علم در روند توسعه کشور به خوبی ترسیم شده است.
وی افزود: وزارت علوم باید برنامه هایی را در اولویت قرار دهد که طی آنها علم به فناوری تبدیل، و فناوری نیز به افزایش تولید منجر شود و نهایتا افزایش تولید به بالا رفتن میزان ثروت و ارزش افزوده بیانجامد که درصورت تکمیل این چرخه، شاهد اثرگذاری مستقیم علم و دانش بر زندگی مردم خواهیم بود.
اسدی اظهار داشت: در دوره های قبل، بسترهای لازم از قبیل رشد تحصیلات تکمیلی و تدوین برنامه ها و قوانین مورد نیاز برای حرکت در این مسیر ایجاد شده و امید است که نتیجه این بسترسازی ها در وزارت علوم دولت یازدهم به بار بنشیند.
وی، ساماندهی امور پژوهشی در کشور را یکی از مشکلات فرا روی وزیر جدید علوم، تحقیقات و فناوری دانست و گفت: وزیر جدید باید از پراکنده کاری های پژوهشی جلوگیری کند. زیرا اکنون دستگاه های مختلف، بودجه پژوهشی و تشکیلات تحقیقاتی مستقلی دارند و در این میان وزارت علوم به عنوان متولی اصلی تولید علم و فعالیت های پژوهشی باید به ساماندهی امر پژوهش و جلوگیری از دوباره کاری ها و پراکنده کاری ها بپردازد تا تمام ظرفیت های پژوهشی کشور در یک مسیر هدفمند متمرکز شود.
رئیس دانشگاه شهرکرد بر لزوم توجه به افزایش سهم اعتبارات پژوهشی از درآمد ناخالص ملی، به عنوان یکی دیگر از اولویت های وزیر آینده تاکید کرد و افزود: مطابق هدف گذاری های انجام گرفته، سهم اعتبارات پژوهشی تاکنون باید به سه درصد می رسید که متاسفانه اکنون کمتر از یک درصد است و ضرورت دارد در دولت یازدهم به میزانی که قانون گذار مشخص کرده است، برسد.
بعد از رای عدم اعتماد مجلس شورای اسلامی به جعفر نیلی منفرد گزینه پیشنهادی وزارت علوم دولت یازدهم، رییس جمهور جعفر توفیقی را به عنوان سرپرست وزارت علوم معرفی کرد و او از 27 مرداد ماه تاکنون عهده دار این مسئولیت است.
اسدی به تجربه مدیریتی توفیقی در بخش های مختلف آموزش عالی اشاره کرد و گفت: توفیقی نسبت به ساختار و ماموریت های وزارت علوم شناخت کافی دارد و توانمندی های او به حدی است که اگر مجلس و دیگر بخش های دولت با وی همکاری کنند، بدون شک شاهد تحولات بزرگ و موثری در آموزش عالی کشور خواهیم بود.
وی گفت: توفیقی گزینه مورد نظر دولت یازدهم برای معرفی به مجلس شورای اسلامی به عنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری است اما هنوز زمان معرفی او مشخص نشده است./س
برچسب ها: تحول ، آموزش ، عالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.