يك كارشناس سياست خارجي با بيان اينکه حملات تروريستي به لبنان با شكست مواجه خواهد شد، گفت: اگر چه اين حملات خساراتي را براي لبنان در پي خواهد داشت، اما مردم دشمن را شناخته‌اند و وحدت خود را حفظ خواهند كرد.

"مصطفي قوام" در گفتگو با  خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران در رابطه با اينكه هدف اصلي گروه‌هاي تروريستي از حملات به طرابلس لبنان ايجاد تفرقه بين فرق اسلامي و طوايف است گفت: غرب به سركردگي آمريكا، انگليس و لابي صهيونيستي يك برنامه جامعي دارند براي ضربه زدن به مسائل خاورميانه و ايجاد آشوب و 2 دستگي در داخل كشورهايي نظير لبنان، عراق و سوريه و اين برنامه را قدم به قدم اجرا مي‌كنند.   
 
وي تصريح كرد: اين نيروها ابتدا فشارشان را بر روي سوريه گذاشتند اما چون ناكام ماندند به عراق و لبنان سرريز كردند در عراق هم ما شاهد انفجارهاي زياد و درگيري‌هاي قومي و قبيله‌اي بوده‌ايم و آن‌ها مي‌خواهند به موازات آن در لبنان چنين حركتي را انجام دهند.   
 
قوام اظهار داشت: توفيق كشورهايي كه مورد حمله قرار گرفته‌اند در اين است كه تا چه حد دشمن را شناخته باشند و تا چه حد وحدت خود را حفظ كنند هر چند اين دو موضوع پر رنگ باشد آن‌ها در تحقق برنامه‌هايشان ناكام نخواهند بود. من فكر مي‌كنم لبنان كشوري نيست كه تروريست‌ها بتوانند برنامه‌هايشان را در آن جا پياده كنند و مسلما با شكست مواجه خواهند بود البته طبيعي است كه خساراتي وارد مي‌كنند ولي هدف اصلي تروريست‌ها جنگ داخلي است و مي‌خواهند با نفوذ عواملشان امنيت ملي لبنان را خدشه دار كنند.
 
وي در خصوص ادامه اين حملات تاكيد كرد: اين حملات به احتمال زياد ادامه پيدا مي‌كند متاسفانه يك سري از اين گروه‌هاي تكفيري ابزار آمريكا و اسرائيل شدند و آمريكا به جاي اينكه بخواهد خودش مداحله كند اين تكفيري‌ها را به كمك عربستان و قطر وارد صحنه مي‌كند كه البته اين  ها مجريان اهداف آمريكا و انگليس هستند و با توجه به اين كه اين گروه‌ها  عرب هستند و مي‌توانند راحتتر نفوذ كنند. ما ممكن است شاهد انفجارات بيشتري نيز باشيم اما مردم لبنان به درستي دشمن را شناخته‌اند و وحدت خود را حفظ كردند و اين باعث مي‌شود كه اين گروه‌هاي تروريستي زياد نقشه‌هايشان كارساز نباشد.   
 
قوام درباره مداخله ارتشي لبنان خاطر نشان كرد: بعيد است ارتش  وارد قضيه شود چون در اين صورت ابعاد گسترده‌ايي به اين حملات داده خواهد شد كه اين زياد به نفع لبنان نيست و من فكر مي‌كنم سوريه هم زماني ارتشش وارد ميدان شد كه اين گروه‌هاي تكفيري كل نظام را داشتند به خطر مي‌انداختند اما اكنون حملات لبنان تخريبي است و نظام را نمي‌خواهند به خطر بياندازند.   
 
وي در مورد پيامدهاي منفي اين حملات گفت: تروريست‌ها مي‌خواهند خسارت وارد كنند و دنبال كارهايي هستند كه مردم را ناراضي كنند و امنيت ملي را به خطر بياندازند ولي لبنان مردم مقاوم دارد مخصوصا با وجود حزب الله مردم مقاومتشان بيشتر خواهد شد. اين‌ها به لبنان خسارت وارد مي‌كنند  اما تا اين لحظه ما شاهد بوده‌ايم كه نتوانسته‌اند وحدت مردم لبنان را خدشه دار كنند همين قدر كه آن‌ها يك پارچه از مردم و سران موضع دارند و آمريكا و اسرائيل را محكوم مي‌كنند ودشمن اصلي را آن‌ها مي‌دانند اين نشان مي‌دهد آن هدفي را كه آمريكا و اسرائيل دنبال مي‌كنند نتوانسته‌اند پياده كنند.   
 
قوام در پايان خاطر نشان كرد: هر چه مي‌گذرد ما متوجه مي‌شويم كه خداوند چه نعمتي به جمهوري اسلامي ارزاني  داشته امنيت و وحدت و آرامش در كشور ما وجود دارد و در راس آن‌ها ولايت فقيه و رهبري است مي‌بينيم كه اين ولايت فقيه تا چه حد نقشي پيشگيرانه از اين نوع مسائل را دارد يك موقع در يك مملكتي اين مسائل پيش مي آيد و رهبري آن را حل مي‌كند اما در كشور ما وجود اين رهبري و تدابير و كياست و بصيرتي كه ايشن دارد و به طوري مديريت مي‌كند قضايا را كه حتي شابيه اينكه چنين مسائلي در كشور به وجود بيايد نيست و ما بايد شكرگذار اين نعمت باشيم و آن‌هايي كه يك مقداري ترديد دارند با ديدن اين مسائل در اطراف جمهوري اسلامي بايد به يقين برسند.
برچسب ها: لبنان ، تروریست ، طرابلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار