استفاده از شيشه شير به دليل عوارضي که براي کودکان به وجود مي‌آورد استفاده از آن به هيچ وجه توصيه نمي‌شود.

ناصر کلانتري، متخصص اطفال در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: والديني که فرزند شير خوار دارند بايستي توجه داشته باشند که شيشه شير را کمتر در اختيار فرزندشان قرار دهند چرا که استفاده از شيشه شير براي تغذيه کودکان در طولاني مدت باعث ايجاد يک عادت براي کودک مي‌شود که در آينده موجب پس زدن يا عدم دست گرفتن ليوان قاشق يا فنجان اتفاق مي‌افتد.

وي افزود: استفاده از فنجان به دليل کمتر بودن خطر آلودگي آن و در دسترس بودن به مراتب بهتر از شيشه شير است که متاسفانه اغلب مادران براي آرام کردن کودکشان از شيشه شير و يا پستانک استفاده مي‌کنند که اين امري بسيار اشتباه است.

وي تصريح کرد: برخي از مادران در بعضي مواقع در شيشه شير فرزندشان چند عدد قند مي‌اندازند و به کودک خود مي‌دهند که اين امر باعث به وجود آمدن اثرات منفي بر روي لثه و دندان کودکشان مي‌شود که اين شيريني‌ها به مدت طولاني در تماس با دهان قرار مي‌گيرند که در آينده موجب پوسيدگي و سياه شدن دندانهايشان مي‌شود.

وي خاطر نشان کرد: مادران شيرده بايستي با شير خود تغذيه فرزندشان را نيز کامل کنند.

وي در خاتمه گفت: مادران حدالمکان براي دادن مايعات به فرزندان بهتر است که فنجان يا قاشق استفاده کند زيرا کودک تازه  متولد شده قادر به خوردن مايعات از طريق فنجان است./ح


برچسب ها: شیشه شیر ، پستانک ، نوزاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.