نماینده مردم تهران در نطق میان‌دستور خود به صوتی که اخیرا به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی درباره تحولات سوریه منتشر شده اشاره کرد و گفت: بی‌صبرانه منتظر تکذیب شخص آیت‌الله هاشمی و اعلام مواضع صریح از سوی وی هستیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "علیرضا زاکانی" نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در نطق میان دستور در جلسه علنی امروز بهارستان گفت: این روزها یکی از سخت‌ترین برهه‌های تاریخی تقابل نظام سلطه به رهبری آمریکا با انقلاب اسلامی را می‌گذرانیم، که نقطه تقابل اصلی آن در سوریه رقم می‌خورد.

وی در ادامه افزود: جنگ در سوریه، جنگ مذهبی و جنگ بین سنی و شیعی نیست چرا که اکثریت ملت و ارتش سوریه و برادران اهل تسنن خود قربانی تروریسم هدایت شده از سوی آمریکا، رژیم صهیونیستی و رژیم‌های مرتجع منطقه هستند.

زاکانی ادامه داد: صد البته، جنگ بین دولت و ملت سوریه نیز نیست که آن هم دروغی آشکار است، اما اخیرا آمریکا و همپیمانانش به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی خود را مهیای حمله به سوریه کردند، ما ضمن محکوم کردن استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه اعلام می‌داریم که ماه‌ها قبل از طرف وزارت خارجه ایران اسناد تحویل مواد شیمیایی به تروریست‌ها از سوی کشورهای مرتجع منطقه در اختیار سازمان ملل قرار گرفته بود و موضوع نیز اخیرا توسط وزير امور خارجه مورد تأکید قرار گرفت.

وی تصریح کرد: البته انتظاری هم جز این از تروریست‌های جانی در سوریه و حامیان آنها نمی‌باشد اما با کمال تعجب اخیرا صوتی منسوب به آیت‌الله هاشمی، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام منتشر شده است که حرف‌های بسیار نادرست و خطرناکی را بیان داشته‌اند.

نماینده مردم تهران ادامه داد: این موضوع از دو حال خارج نیست اول اینکه این صوت ساختگی و جعلی است که در این صورت همه ما از این موضوع خوشحال خواهیم بود چرا که علاقه‌ای به آسیب خوردن به آیت‌الله هاشمی را نداریم.

زاکانی ادامه داد: اما اسلام و نظام اسلامی را بالاتر از همه چیز برمی‌شماریم و معتقدیم هر کسی در برابر اسلام بایستد به آتش قهر الهی خواهد سوخت. لذا بی‌صبرانه منتظر تکذیب شخص آیت‌الله هاشمی و اعلام مواضع صریح و درست از سوی وی هستیم. ضمن اینکه از وزارت اطلاعات می‌خواهیم موضوع را بررسی و اصل آن را به اطلاع مردم عزیزمان برسیم.

وي افزود: اما صورت دوم اینکه صوت واقعی است و این حرف‌های نادرست را آیت‌الله هاشمی زده است که به نظرم باز از سه صورت خارج نیست، اول اینکه وی بنای تضعیف جبهه مقاومت در مقابل نظام سلطه را دارد که این حالت نزد بنده منتفی است. 

نماینده مردم تهران تصریح کرد: اما صورت‌های دیگر این است که یا اطلاعات غلط به آیت‌الله هاشمی داده شده است یا وی برداشت غلط از اطلاعات کرده است که در صورت صحت نوار منتشر شده، بنده این دو صورت را معتبر می‌دانم و از این رو یک نکته را ذکر می‌نمایم که ثابت شود، اینگونه بیانات در گذشته نیز سابقه داشته است.

زاکانی در ادامه اظهار داشت: در تاریخ  88.3.26 ، 4 روز بعد از انتخابات بنابر مأموریتی در مجلس به همراه 5 نفر از نمایندگان که آقایان ابوترابی‌فرد، نادران و کاظم جلالی که هم اکنون در مجلس نهم نیز حضور دارند جلسه‌ای با آیت‌الله هاشمی داشتیم، وی در این جلسه نکات متعددی گفتند و بیان داشتند برای تقلب در انتخابات دلایلی است و از جمله آن ذکر کردند آقای ری‌شهری در دیداری که با آیت‌الله هاشمی داشتند گفته‌اند که یکی از کارمندان زیر‌مجموعه آقای ری شهری یک هفته قبل از انتخابات یعنی 88.3.15 در زادگاه‌شان در یکی از روستاهای اطراف قم به دیدار پدرشان رفته بودند بعد از لحظاتی پدرشان به منزل مراجعه کرده و در پاسخ به سوال فرزند خویش یعنی کارمند مجموعه تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با نشان دادن انگشت سبابه خویش که با جوهر  رنگی شده بود گفته است، من در قبال دریافت 50 هزار تومان پول به احمدی‌نژاد رأی دادم.

نماینده مردم تهران ادامه داد: ما با کمال تعجب گفتیم یعنی یک هفته قبل از انتخابات؟! و اینکه آقای ری شهری این صحبت را کردند! آیت‌الله هاشمی بر آن تأکید ورزیدند اما با کمال خوشبختی موضوع توسط آقای اژه‌ای رئیس وقت اطلاعات مورد بررسی قرار گرفت و در حضور همگان از جمله آقایان آیت‌الله هاشمی و ری شهری دروغ بودن این ادعا را آقای اژه‌ای بیان داشتند و جالب اینکه در همان جلسه آقای ری‌شهری اصل موضوع را بیان کردند و همان جا به آیت‌الله هاشمی اعتراض نمی‌کردند که من کی اینجوری به شما گفته بودم؟ و این نقد را تکذیب کردند، خوشبختانه که آیت‌الله هاشمی اشتباه کرده بود.

زاکانی ادامه داد: اما در خصوص موضوع شیمیایی سوریه چیزی نیست که با ما اغماض با این موضوع برخورد کنیم.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه فرصت محدود است و حرف‌های از این دست بسیار گفت: ما متأسفیم که چرا آقایان به اسلام ظلم می‌کنند و به انقلاب اسلامی و مسلمانان جفا می‌دارند و اینگونه با مصالح اسلام و امت اسلامی بازی می‌کنند.

زاکانی در پایان اظهار داشت: ما توصیه می‌کنیم کسانی که خود را صاحب نظر در مسائل بین‌المللی می‌دانند و ادعا می‌کنند مدارکی در استفاده از مواد شیمیایی توسط ارتش سوریه دارند این مدارک را در اختیار آمریکا و اوباما را قرار دهند و آنها را از سردرگمی ادعای بی‌دلیلشان درآورند که حتما اسباب تشکر آنها و زمینه حمله به سوریه را فراهم خواهد کرد.

انتهای پيام/ 

برچسب ها: زاکانی ، نماینده ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار