همزمان با بالا گرفتن روز افرون تنش‌ها و اختلافات برای دخالت نظامی مقامات آمریکایی و متحدانش در سوریه انریکه کاپریلس، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا از برقراری این جنگ حمایت کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  ، علی الرغم حمایت شدید نیکلاس مادورو، رئیس جمهور این کشور از شهروندان سوری کاپریلس در صفحه شخصی خود در توئیتر جهانیان را به جنگ علیه دولت سوریه فراخوانده است و این اقدام را دفاع از حقوق بشر خوانده است.
این اتفاق درست همزمان با اعلام آمادگی دولت ونزوئلا برای پیوستن جامعه کاتولیک برای روزه‌داری جهانی برای برقراری صلح در سوریه رخ می دهد.
کارشناسان آمریکای لاتینی اعلام کرده‌اند که اپوزیسیون ونزوئلا با این اقدام خود از فراخوان اسرائیل برای حمله به سوریه دفاع کرده است. این کارشناسان اعلام کرده‌اند که کاپریلس به علت برخورداری از ریشه‌ای یهودی این فراخوان را پذیرفته است.
سایت اسرائیل "آن لاین" در تاریخ 16 فوریه 2012 اسنادی افشا کرد که  نشان می داد کاپریلس متعلق به خانواده‌های یهودی تبار اسرائیلی است که از دست نازی‌ها به سوی آمریکای لاتین گریخته‌اند.
در چند روز اخیر مقامات کاخ سفید و متحدانش به بهانه استفاده رژیم اسد از سلاح های شیمیایی در حال بررسی دخالت نظامی در سوریه به سر می‌برند.
پارلمان بریتانیا با پیشنهاد دیوید کامرون، نخست وزیر این کشور برای حمله احتمالی به سوریه مخالفت کردند. فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه نیز که از متحدان پر و پا قرص آمریکا به شمار می‌رد خاطر نشان کرده است که اگر پارلمان با این پیشنهاد مخالفت کند از همکاری با آمریکا دست خواهد کشید.
باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا تنها منتظرموافقت کنگره برای حمله به سوریه به سر می‌برد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار