عضو کميسيون امنيت ملي مجلس با اشاره به تحولات اخير سوريه و احتمال حمله نظامي به اين کشور، گفت: همچنان که امام(ره) فرمودند و خط قرمزهاي نظام را ترسيم کردند، آمريکا نمي‌تواند هيچ غلطي کند و حمله نظامي به سوريه، فرمايش ايشان مبني بر محو غده سرطاني منطقه را تحقق مي‌بخشد.

"صفر نعيمي‌رز" نماينده مردم آستارا در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به پيشنهاد ميلياردي عربستان به دولت اردن براي همراهي اين کشور با سياست‌هاي رياض در تحولات سوريه گفت: آمريکا درصدد است براي انجام عمليات نظامي در سوريه، کشورهاي حاشيه خليج‌فارس را از هر طريق ممکن از جمله تهديد، تحريم و تطميع با خود همراه کند که پيشنهاد ميلياردي عربستان به اردن نيز در چارچوب سياست‌هاي تطميعي قرار مي‌گيرد.
 
وي در ادامه با اشاره به تحولات اخير سوريه و احتمال حمله نظامي به اين کشور تصريح کرد: حضرت امام(ره) در ابتداي انقلاب اسلامي، خط‌قرمزهاي نظام را ترسيم کردند و فرمودند آمريکا نمي‌تواند هيچ غلطي کند و اسرائيل غده سرطاني است که بايد از بين برود، لذا اگر آمريکا چنين حماقتي کند به تحقق فرمايش امام(ره) مبني بر محو غده سرطاني منطقه کمک خواهد کرد.

عضو کميسيون امنيت‌ ملي با تاکيد بر اينکه حمله نظامي به سوريه بسيار ضعيف است، افزود: آمريکا با طرح موضوع حمله نظامي به سوريه در صدد فروش تسليحات خود و دست‌اندازي به دلارهاي نفتي کشورهايي مانند عربستان، امارات و قطر است، ضمن آنکه درصدد است آبروي از دست رفته خود در جبهه‌هاي جنگ با سوريه را با اعلام حمايت از گروه‌هاي مسلح به دست آورد و به آنها بفهماند که همچنان پاي کار است.

گفتني است؛ اخيراًعربستان به دولت اردن پیشنهاد داده تا در صورتی که در تحولات سوریه با ریاض همسو باشد، 11 میلیارد دلار از وام‌های خود به امان را می‌بخشد.

شايان ذکر است، دولت اردن 27 میلیارد دلار به دولت عربستان سعودی بدهکار است.

همچنین عربستان پیشنهاد داد در صورتی که اردن برای مقابله با سوریه به جبهه سعودی‌ها ملحق شود، به صورت نقدی سه میلیارد وام دریافت می‌کند.

بر اساس اين گزارش، دولت اردن در پی تهدیدات آمریکایی برای حمله به سوریه اعلام کرد که اجازه نمی‌دهد از خاک این کشور علیه سوریه استفاده شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: سوریه ، حمله ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار