پژوهشگران به تازگي دريافته‌اند کارمندان واقع‌گرا و به طور کلي افرادي که خيلي منطقي و واقع انديش هستند مي‌توانند بازده‌ي کاري و عملکردي پاييني داشته باشند و کارمندان ناموفقي باشند.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران، پژوهشگران با مطالعه بر روي گروهي از کارمندان دريافته‌اند که از ميان آنها آن دسته از کارمنداني که بسيار واقع‌گرا هستند و هيچ نوع خيال بافي و يا آرزو و يا هدف رويايي ندارند، کارمندان ضيعف‌تري به لحاظ عملکردي هستند.

گفتني است: براساس تحقيقات جديد افکار و روياي دروني و افکار واقعي همگي در يک بخش خاص از مغز قرار دارند و تفاوتي بين عملکرد مغز در تفاوت قائل شدن بين آنها وجود ندارد.

بررسي‌ها نشان مي‌دهند: روياپردازي و آزوها، روياي خوب داشتن سبب افزايش انگيزه و اميد براي دستيابي به آنها به خصوص در کودکان مي‌شود.

 بررسي‌هاي پزشکي نشان داده است کودکاني که شخصيت‌هاي قهرماني حتي انيميشن‌ها را که البته افراد مثبتي هستند دوست دارند و با آنها همزاد پنداري مي‌کنند در درس خواندن و گوش دادن به حرف‌هاي والدين و دانش‌آموز خوب بودن در مدارس موفق‌تر هستند و نمرات بهتري کسب مي‌کنند.

البته دانشمندان هشدار مي‌دهند که خيالبافي نبايد تا حدي باشد که سبب فاصله گرفتن فرد از دنياي واقعيت شود بلکه تنها به عنوان يک عامل محرک براي انگيزه بخشي و موفقيت بيشتر قابل استفاده است./ح

برچسب ها: رویا ، مغز ، امید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار