رئیس پلیس کشور با بیان اینکه اجرای مرحله جدید طرح امنیت اخلاقی آغاز شده است، گفت: در این زمینه دولت تاکنون اعلام موضعی نکرده و قولی نیز به ما داده نشده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ سردار اسماعیل احمدی مقدم روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز مرحله جدید طرح امنیت اخلاقی اظهار داشت: وظیفه پلیس اجرای مقررات و قانون است و در حوزه امنیت اخلاقی به دنبال طرح و شیوه جدیدی هستیم اما با کسانی که بر بی قانونی و تکرار تخلفات شان اصرار داشته باشند برخورد می کنیم.
 
وی با بیان اینکه پلیس در این حوزه به وظیفه خود عمل می کند و دولت نیز تازه در حال استقرار است تاکید کرد: دولت تدبیر و امید تا کنون در این باره نه اعلام موضع کرده ونه قولی را به پلیس داده است. این دولت در حال استقرار است  و ما نباید انتظارات خودمان را از آنها افزایش دهیم ضمن اینکه اولویت اول مباحث اقتصادی است.
 
رئیس پلیس کشور ادامه داد: تا کنون  جلسه ای نیز با وزیر کشور برگزار نکردیم اما این جلسه حتماً برگزار شده و دستگاه ها نیز باید به وظایف شان عمل کند پلیس در حوزه امنیت اخلاقی سیاست گذار نیست اما از روش های جدید  استقبال می کند.
 
وی در مورد برخورد با بی حجابی در فرودگاه ها گفت: فرودگاه جزوی از خاک کشورمان است که با حساسیت ویژه کنترل می شود و پلیس طرح امنیت اخلاقی و اجتماعی را در فرودگاه ها با قاطعیت به اجرا در می آورد البته ممکن است برخی مسافران خارجی در این مورد توجیه نشده باشند اما باید قوانین برای این افراد توضیح داد شود. طرح امنیت اخلاقی تعطیل نشده است و همچنان ادامه دارد.
 
احمدی مقدم در خصوص انتقال مواد مخدر از سوی حاجیان بیان کرد: عده ای از حاجیان برای مصارف شخصی خود مواد مخدر را حمل می کردند که در عربستان سالانه بین 50 تا 60 نفر از حجاج دستگیر می شدند اما خوشبختانه با اقدامات خوب پلیس در سه سال اخیر هیچ زائر ایرانی به اتهام حمل مواد مخدر در عربستان دستگیر نشده است.
 
به گفته وی بر اساس هماهنگی و گفته های رئیس سازمان حج و زیارت به منظور جلوگیری از بروز مشکلات برای حاجیان پرواز حجاج ماه محرم و صفر در پایان حج تمتع به فرودگاه امام خمینی(ره) منتقل می شود. پرواز حجاج از فرودگاه مهرآباد مشکلاتی را به وجود می آورد و ما شاهد هستیم هر ساله بسیاری از حاجی ها به خاطر گرفتار شدن در ترافیک اطراف فرودگاه ها ساک به دست در حال حرکت به سمت ترمینال ها هستند.
 
رئیس پلیس کشور افزود: امسال نیز پلیس راهور طرح های ویژه ترافیکی را در اطراف فرودگاه به اجرا در می آورد و از بدرقه کنندگان و استقبال کنندگان می خواهیم با توجه به پر شدن ظرفیت فرودگاه همگی به استقبال یا بدرقه نیایند.

پرواز‌هاي حج بايد به فرودگاه امام(ره) منتقل شود

سردار اسماعیل احمدی مقدم صبح چهارشنبه در همایش مشترک پلیس فرودگاهها و سپاه حفاظت فرودگاهها اظهار داشت: پلیس فرودگاهها یکی از مجموعه های پلیس است که هیچگاه تعطیل نیست و فعالیت آنها در ایام تعطیلات دو برابر می شود. تعبیر مقام معظم رهبری مبنی بر این که رضایت خدا از رضای مردم است اگر به دنبال رضایت خدا هستیم باید ببینیم که آیا مردم هم از ما راضی هستند یا خیر.

وی با بیان اینکه یکی از شاخصه های هر کشور توسعه فرودگاههای آن است تاکید کرد: پیشرفت بدون فرودگاه مفهومی ندارد و هیچ صنعتی را ماند هواپیمایی نداریم که در تمام دنیا دارای زبانی یکپارچه و بین المللی باشد. صنعت هوایی بسیار پیچیده، حساس، حرفه ای و دقیق است که باید کار شبانه روزی در آن انجام شود.

به گفته رئیس پلیس کشور، امنیت یکی از مهمترین ابعاد صنعت هوایی کشور است که این موضوع در تامین امنیت مسافران و فرودگاهها خود را نشان می دهد که پلیس و سپاه پاسداران در این زمینه نقش اساسی دارند.

احمدی مقدم با برشمردن سوانحی که صنعت هوایی کشور را تهدید می کند، تصریح کرد: بر اساس بررسیهایی که انجام شده است عمده سوانح هوایی مربوط به بی انضباطی ها بوده، کارشناسان علیرغم تحریم و نبود تجهیزات نو هواپیماها توانسته اند این پرنده ها را سرپا نگاه دارند.

وی در ادامه خواستار تغییر لباس پلیس فرودگاهها و سپاه حفاظت شد و افزود: باید با توجه به اینکه این پلیس هر روز با مردم سر و کار دارد لباسی شکیل و زیبا برای شان طراحی شود.

رئیس پلیس کشور با بیان اینکه پروازهای حج به منظور جلوگیری از ایجاد هرج و مرج و اذیت زائران و مردم باید به فرودگاه امام(ره) منتقل شود، افزود: امروز ترافیک در اطراف فرودگاه مهرآباد همزمان با برگزاری عملیات انتقال حجاج چند برابر می شود و مشکلاتی را برای مردم به وجود می آورد. پلیس خواستار انتقال پروازهای حج به فرودگاه امام(ره) است.

کشف 9 میلیارد تومان کالای قاچاق در فرودگاههای کشور

سرهنگ حسن مهری اظهار داشت: پلیس فرودگاه در ماههای اخیر بر اساس وظایف ذاتی خود شناسایی و مقابله با جرایم را در دستور کار قرار داد و توانست در 5 ماهه نخست امسال 9 میلیارد تومان کالای قاچاق را کشف و ضبط کند این در حالی است که میزان کشفیات کالای قاچاق در فرودگاه ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه برابر شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه جلوگیری از حمل مواد مخدر توسط زائران به عربستان یکی از مهمترین موفقیتهای پلیس در چند سال اخیر است به صورتی که حتی یک زائر نیز نتوانسته است مواد مخدر را با خود به عربستان حمل کند.

رئیس پلیس فرودگاههای کشور تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات خوب این پلیس برقراری امنیت یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و مراسم تحلیف رئیس جمهور بود. همچنین در این مدت شناسایی باندهای جعل و کلاهبرداری، دستگیری سارقان، کشف مشروبات الکلی و مواد مخدر از دیگر فعالیت های موفق و مهم پلیس فرودگاه در ماههای اخیر است.

امروز هماهنگی های پلیس فرودگاه ها با سپاه به اوج خود رسیده است

سردار تقی مهری در دومین نشست مشترک پلیس فرودگاههای کشور و سپاه حفاظت هواپیمایی اظهار داشت: امروز هماهنگی های پلیس فرودگاه ها با سپاه به اوج خود رسیده است و در حال حاضر پلیس فرودگاه های کشور در شرایط خوبی از نظر اجرای وظایف ماموریتی قرار دارد. ضمن این که پلیس در برقراری نظم و امنیت و حفاظت از تجهیزات تاسیسات فرودگاه های کشور استقرار خوبی یافته است.

به گفته رئیس پلیس پیشگیری جلسات مشترکی بین فرماندهان حفاظت هواپیمایی و پلیس فرودگاههای کشور برگزار شد که این جلسات موجب شد هماهنگی بیشتری بین این دو سازمان ایجاد شود. همه ما از یک خانواده هستیم که برای برقراری نظم و امنیت و ایجاد آرامش برای مردم تلاش می کنیم.

وی با بیان اینکه پلیس فرودگاهها موقعیت حساسی دارد و این پلیس به همراه سپاه وظیفه برقراری امنیت را دارند تاکید کرد: پلیس فرودگاهها نظارتهای تخصصی را دارد و با همکاری سپاه ماموریتها به نحو شایسته ای در حال انجام است تا کنون نیز خوشبختانه حتی یک مشکل بین این دو سازمان گزارش نشده است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار