يک کارشناس سياست خارجي گفت: ايالات متحده از سويي توانايي ايستادگي در برابر پول‌های سعودی و مقاومت در برابر فشار رژیم صهیونیستی و لابی صهیونیست ندارد و از سويي ديگر به دليل فشار افکار عمومي نمي‌تواند جنگ جديد را آغاز کند.

"حسن عابديني" در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اظهارات ضد و نقيض مقامات آمريکايي در ارتباط با حمله سوريه گفت:"باراک اوباما" با این ادعا که جنگ جدیدی در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا شروع  نخواهد کرد و نیروهای آمريکايي حاضر در عراق و افغانستان را  بازخواهد گرداند؛ توانست رای مردم را به خود جذب کند، اما اکنون در بحرانی که ضد دولت و مردم سوریه ایجاد شده، باز هم شاهد رگه‌های جنگ‌طلبانه در رفتار و گفتار دولت اوباما هستیم.
 
وي ادامه داد: آمریکا طی دهه اخیر با ادعای مبارزه با تروریسم، دو جنگ بزرگ و خانمان‌سوز را ضد مردم عراق و افغانستان آغاز کرد، اما اکنون خود با تسلیح تروریست‌ها در سوريه به دنبال سرنگونی یک دولت قانونی است.

عابديني تصريح کرد: اکنون این تضاد گفتار و کردار با فشارهای سنگین لابی صهیونیست، آیپک و  پول‌های سنگین و پرحجم سعودی (عربستان) که قصد سرنگونی دولت سوریه را دارند، وارد مرحله جدیدی شده است.

اين کارشناس سياست خارجي تاکيد کرد: ايالات متحده از سويي توانايي ايستادگي در برابر پول‌های سعودی و مقاومت در برابر فشار رژیم صهیونیستی و لابی صهیونیست ندارد و از سويي ديگر به دليل فشار افکار عمومي نمي‌تواند جنگ جديد را آغاز کند.

وي با اشاره به دلايل مردد بودن آمريکا در حمله به سوريه ادامه داد: پیامدهای این جنگ قابل پیش‌بینی نیست و جامعه اطلاعاتی و امنیتی ايالات متحده، آغاز یک جنگ جدید را به مصلحت نمی‌داند، همچنين آغاز اين حمله نظامي، نیاز به بودجه و امکانات بسیار گسترده دارد و در آخر اين اقدام راهکار مناسبی برای حل مشکلات جامعه جهانی در قرن بیست و یکم نخواهد بود.

عابديني تاکيد کرد: با وجود اين دلايل اما باز هم شاهديم هر ازگاهي آمريکا شعله سنگین عملیات روانی برای ایجاد یک جنگ ضد سوریه را بالابرده و هنگام عمل، عقب‌نشینی می‌کند تا جايي که اکنون آغاز حمله نظامي را به کنگره واگذار کرده است.
 
اين کارشناس سياست خارجي در پايان خاطرنشان کرد:مسئولیت جنگ و صلح برعهده رئیس جمهور است و تفویض بخشی از این اختیار به کنگره، مانع از محکوم کردن این عمل نخواهد شد.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: امریکا ، اوباما ، کنگره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار