مدیر کل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان گفت: ‌به زودی سیستم نمایش آنلاین اطلاعات پرواز فرودگاه از طریق وب سایت راه‌اندازی می‌شود‌.

به گزارش باشگاه خبرنگاران زاهدان، حسن اعرابی با اشاره به تاریخچه فرودگاه زاهدان افزود: فرودگاه زاهدان در سال 1332، به ‌منظور تسریع در روند امور گمرکی و پست، فرودگاهی در شهر زاهدان، مرکز استان سیستان و بلوچستان تاسیس شد. ‌

وی با بیان اینکه عملیات ساخت ساختمان در همان سال آغاز شد، تصریح کرد: ‌انجام یک پرواز در هفته توسط شرکت هواپیمایی ایران در مسیر تهران - یزد - زاهدان - کراچی و بمبئی موجب شد تا تجار و بازرگانان با تردد در این خط هوایی به مبادله کالا در کشور و منطقه بپردازند.

اعرابی ادامه داد: با گسترش صنعت و افزایش تقاضا، فرودگاه زاهد‌ان نیز توسعه یافت و سه فرودگاه دیگر در استان دایر شد؛ زابل، ایرانشهر، سراوان. فرودگاه چابهار هرچند به لحاظ چارت سازمانی و تشکیلاتی در اختیار شرکت فرودگاه‌ها نیست اما از برخی خدمات اداره‌کل فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان استفاده می‌کند.

مدیر کل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان مساحت ‌فرودگاه زاهدان به عنوان فرودگاه مرکزی، را 900 هکتار عنوان کرد و گفت: این فرودگاه دارای سه ترمینال داخلی، بین‌المللی و حج است که به صورت 24 ساعته عملیاتی‌ست و به سیستم‌های ناوبری همچون ILS-RCAG-ND- DME-VOR مجهز است.

اعرابی در خصوص مسیرهای داخلی این فرودگاه تاکید کرد: در حال احضر پرواز از تهران، مشهد، کرمان، اصفهان، شیراز، چابهار و گرگان در این فرودگاه برقرار است و ‌در مسیرهای خارجی نیز پروازهای دبی، کراچی، کویته، مسقط، نجف، مدینه و جده را می‌توان نام برد که در فرودگاه زاهدان نشست و برخاست دارند.

وی در پایان با بیان اینکه اطلاع از وضعیت پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه بین المللی زاهدان از طریق تماس با تلفن 199 امکانپذیر شده است، تاکید کرد: ‌به زودی سیستم نمایش آنلاین اطلاعات پرواز فرودگاه از طریق وب سایت راه‌اندازی می‌شود‌./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.