با توجه به درج خبر افضلي‌فرد در اخطار قانون اساسي مبني بر اينکه خودروهاي 80 ميليوني اجلاس سران فقط به قيمت 15 ميليون تومان به نورچشمي‌ها فروخته شده است، شرکت پارس خودرو توضيح خود را در اين رابطه منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، صبح امروز خبري از "مصطفی افضلی‌فرد" نماینده اردبیل، نمین، سرعین و نیر در سايت باشگاه خبرنگاران منتشر شد که بر همين اساس وي در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) طی اخطار قانون اساسی گفت: شبکه خبر اعلام کرد که در خلال اجلاس جنبش عدم تعهد، ده‌ها خودروی مگان به قیمت 80 میلیون تومان خریداری شده و پس از هزار کیلومتر کارکرد، فقط با قیمت 15 میلیون تومان به نورچشمی‌ها فروخته شده است.
 
همچنين سخنگوی کمیسیون اصل نود تصریح کرد: این اقدام بر خلاف قانون اساسی و بند ب و ج قانون مدیریت خدمات کشوری است. بنابراین باید به این موضوع رسیدگی شود.
 
در همين راستا شرکت پارس خودرو جهت تنوير افکار عمومي و پاسخ‌گويي در اين رابطه نامه‌اي را منتشر کرد که شرح آن را در ادامه مي‌خوانيد:
 
با توجه به درج خبر «افضلي‌فرد در اخطار قانون اساسي: خودروهاي 80 ميليوني اجلاس سران فقط به قيمت 15 ميليون تومان به نورچشمي‌ها فروخته شده است» در سايت باشگاه خبرنگاران، روز سه شنبه 12/06/1392 به استحضار مي‌رساند؛ واگذاري كليه خودروهاي استفاده شده در اجلاس سران كشورهاي غير متعهد از طريق مزايده عمومي در دو مرحله به فروش رسيده و براساس روش قانوني مزايده و مبتني بر قيمت پايه كارشناسي رسمي دادگستري با قيمت 52 ميليون تومان واگذار شده است كه تمامي مدارك و مستندات آن در شركت موجود است.
 
شايان ذكر است كه در زمان برگزاري مزايده، قيمت كارخانه خودرو مگان صفر كيلومتر به مبلغ 44 ميليون و 600 هزار تومان بوده است كه تمامي خودروهاي مگان واگذار شده به دليل بالاتر بودن قيمت بازار آن بالاتر از قيمت كارخانه مورد كارشناسي قرار گرفته‌اند.
 
همچنين در برگزاري مزايده مورد اشاره اصل رقابت كاملا مشهود بوده و نمايندگان دستگاه‌هاي نظارتي نيز از فرآيند آن مطلع بوده و بعضا در جلسات مربوطه نيز حضور داشته‌اند و كليه مقررات و تشريفات مرتبط با موضوع در حد اعلاي آن رعايت گرديده است و حتي در زمان برگزاري آن به جهت جلوگيري از هرگونه شائبه احتمالي طي بخشنامه‌اي حضور كاركنان پارس خودرو و خانواده‌هاي آنان منع گرديده بود.
 
لذا خواهشمند است دستور فرماييد جوابيه حاضر جهت تنوير افكار عمومي، در آن رسانه محترم با همان كيفيت منتشر گردد.
 
انتهاي پيام/

برچسب ها: اخطار ، قانون ، اساسی ، پارس ، خودرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار