هر منطقه و استان در کشور ایران مستعد بروز حوادث بلایای طبیعی و غیر طبیعی است و باید آمادگی بیمارستان ها در حوادث بلایا را جز اولویت های ملی دانست.

سید علی حسینی ریاست دانشگاه علوم بهزیستی  و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران در اولین روز از دومین کارگاه آمادگی بیمارستان ها در حوادث و بلایا افزود: هیئت دولت به ویژه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و همینطور وزارت کشور مسئولیت های قانونی اصلی در آمادگی کشور در حوادث و بلایا را به عهده دارند و وزارت بهداشت با توجه به عملکرد مطلوب دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و همینطور تعهد و پیگیری مسئولان در مرکز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایا تعدد جلسات در برگزاری کارگاه های تخصصی و توان علمی و اجرایی دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی را میزبان این کارگاه خطیر و آموزش به مدیران بهداشت و درمان اقصی نقاط کشور در نظر گرفته است.

عضو هیئت علمی گروه کاردانی دانشگاه علوم بهزیستی  و توانبخشی در ادامه اذعان داشت:
دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی به سفارش مرکز مدیریت حوادث و سوانح در حوادث و سوانح وزارت متبوع کتاب جامع را تدوین نموده است و این کتاب سال جاری تجدید چاپ گردیده است که سند مهمی برای نیاز کشور جهت تحقق آمادگی بیمارستانی در حوادث می باشد.

وی در پایان تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته و همچنین با برنامه های در دست اقدام در صدد هستیم تا خدمات پس از حوادث بر مردم و آسیب دیدگان با سرعت و کیفیت بالا تحقق یابد.

ریاست دانشگاه علوم بهزیستی  و توانبخشی همچنین گفت: ارائه خدمات بیمارستانی در زلزله آذربایجان شرقی که به سرعت و کیفیت بالا انجام شده گواه همت کارشناسان در این عرصه است.//ع2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار