معاون امور بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان بوشهر گفت: تمام خدمات سلامت در برنامه پزشک خانواده به جمعیت تحت پوشش به شکل فعال ارائه می‌شود .

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، عبدالمحمد خواجه‌ئیان ظهر امروز در بازدید از شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر در جمع کارکنان این شبکه با بیان اینکه مناسب‌ترین استراتژی اجرای برنامه بیمه روستایی در قالب نظام ارجاع، پزشک خانواده است، اظهار داشت: در برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع، پزشک عمومی و تیم وی مسئولیت کامل سلامت افراد و خانوارهای تحت پوشش خود را به عهده داشته و پس از ارجاع فرد به سطوح تخصصی، مسئولیت پیگیری درمان وی را به عهده دارند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین وظایف پزشک خانواده ارائه خدمات و مراقبت‌های اولیه بهداشتی است، افزود: تمام خدمات سلامت در برنامه پزشک خانواده به جمعیت تحت پوشش به شکل فعال ارائه می‌شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت:  برقراری عدالت اجتماعی، همکاری بین بخشی، مشارکت مردمی و استفاده از تکنولوژی مناسب مهم‌ترین اصول در تمامی مراحل اجرای برنامه پزشک خانواده است.

خواجه‌ئیان به وضعیت واحدهای دندانپزشکی در مراکز بهداشتی درمانی استان اشاره کرد و گفت: هرچند واحدهای دندانپزشکی مستقر در مراکز بهداشتی درمانی برای سیستم دانشگاه سودآوری اقتصادی ندارد اما به دلیل ارایه خدمت به مردم در مناطق دورافتاده و با توجه به محرومیت منطقه مورد نیاز است.

وی همچنین در خصوص درخواست برخی پزشکان شاغل در برنامه پزشک خانواده مبنی بر تک شیفته شدن ساعات کاری گفت: با توجه به شرایط اقلیمی منطقه و بررسی انجام شده در زمینه پیک ساعات مراجعه به پزشک در مراکز بهداشتی درمانی استان و همچنین جلوگیری از خستگی ناشی از میزان بار مراجعات به پزشک با مصوبه کمیته استانی برنامه بیمه روستایی و پزشک خانواده، تیم سلامت پزشک خانواده همچون گذشته در دو نوبت صبح و عصر به مراجعین خدمات بهداشتی درمانی ارایه می‌دهد.

رئیس مرکز بهداشت استان بوشهر ادامه داد: زمان کاری در برنامه پزشک خانواده معادل 8 ساعت کاری و در دو نوبت صبح و بعدازظهر در نظر گرفته شده است و در ساعات دیگر شبانه روز پزشکان به صورت بیتوته در مرکز حضور داشته و موارد مراجعه کننده را می‌پذیرند.

خواجه‌ئیان همچنین به زمان بازگشایی مدارس اشاره و تصریح کرد: آموزش بهداشت در مدارس باید طبق نیازسنجی و به صورت جدی پیگیری شود.

وی با تاکید بر رعایت اصول بهداشتی در استفاده از سموم و کودهای کشاورزی گفت: کشاورزان با اتخاذ راهکارهای ایمن و اصولی در استفاده از سموم و کودهای کشاورزی ضمن تولید محصول مرغوب و سالم به سلامت جامعه نیز کمک کنند.

معاون امور بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان بوشهر به طرح تحقیقاتی اندازه گیری باقیمانده سموم بر روی محصولات کشاورزی اشاره کرد و اظهار داشت: با تصویب و اجرای این طرح میزان سموم باقیمانده بر روی محصولات کشاورزی اندازه‌گیری و میزان سلامت آن سنجیده می‌شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.