امام جمعه موقت تهران با بیان این که مرجع تقلید نسبت به مسائل با احساسات برخورد نمی‎کنداظهارداشت: اگر حکومت اسلامی ‎درست نباشد مردم نیز گرفتار می‎شوند، بنابر این امام صادق(ع) توصیه می‎کنند که مردم تحت نظارت یک عالم فقیه و مرجع تقلید باشند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‎الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به توصیه های امام صادق (ع)به شیعیان و با بیان این که اگر حکومت اسلامی ‎سالم باشد مردم نیز سالم خواهند بود گفت: اگر حکومت اسلامی ‎درست نباشد مردم نیز گرفتار می‎شوند از این‎رو امام صادق(ع) توصیه می‎کنند که مردم تحت نظارت یک عالم فقیه باشند.

وی اظهار داشت: مردم به مسئولان وکارگزاران خود نگاه می‎کنند از این‎رو اگر دولت فاسد و بی بندبار باشد، بی واهمه به بیت المال یورش ببرد و به عفاف و حجاب توجه نکند مردم نیز از او پیروی می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که اگر دولت ولایی باشد مملکت پیروز می‎شود چرا که پشتیبانی از ولایت سبب حفظ مملکت می‎شود، خاطرنشان کرد: امام راحل می‎فرمایند،پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی رمز پیروزی و موفقیت کشور ما را ولایت برشمرد وبیان داشت:، اگر ولایت تحت تأثیر امام صادق(ع) و ائمه(ع) باشد جامعه درست می‎شود.

وی با اشاره به حوادث کشورهای اسلامی ،‎نبود ولایت فقیه به عنوان ستون وخیمه انقلاب ها خاطرنشان کرد: در مصر، یمن و ...آنچه بر سر مردم آمد به خاطر نداشتن ولایت است در حالی که ملت ما سی و چهار سال است پنجه در پنجه قدرت‎های بزرگ گذاشته و مبارزه می‎کنند و پیروز است

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این‎که مرجع تقلید با احساسات نسبت به مسائل برخورد نمی‎کندگفت:جاهل همیشه گرفتار افراط و تفریط می‎شود بنابر این باید به دنبال عالم آمر، متواضع و مؤدب رفت، علم نوری است که به زیادی تعلیم بستگی ندارد./س

برچسب ها: قم ، برخورد ، مراجع ، تقلید ، احساسی ، نیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.