تنها آزمایشگاه تخصصی کرم ابریشم کشور در رودسر آماده بهره برداری نیست.





به گزارش گروه استانها باشگاه خبرنگاران منطقه گیلان، دکتر عاقبتی امروز با حضور در فرمانداری رودسر در دیدار با مهندس رضا دوست جلالی، فرماندار این شهرستان با اشاره به برنامه‌های مبارزه با بیماری‌های دامی اظهار کرد: بیماری‌های شایع فصلی نظیر تب خونریزی دهنده کریمه کنگو که بیماری بسیار خطرناک و قابل انتقال به انسان است و از طریق گزش کنه‌ها در دام ایجاد می‌شود، به سادگی با سم‌پاشی بدن و جایگاه دام قابل کنترل و پیشگیری است.

وی از مهندس دوست جلالی فرماندار رودسر در اجرای طرح‌های مختلف مبارزه با بیماری‌های دام و ارتقاء سطح بهداشت عمومی شهرستان طلب یاری کرد.

عاقبتی همچنین به تنها آزمایشگاه تخصصی کرم ابریشم کشور در رودسر اشاره کرد و گفت: فضای داخلی آزمایشگاه آماده است و قسمتی از تجهیزات آزمایشگاه از اعتبارات ملی تهیه شده، ولی هنوز تکمیل نشده و آماده بهره‌برداری نیست.

مدیرکل دامپزشکی گیلان از فرماندار رودسر در خواست کرد در راه‌اندازی این مرکز به لحاظ تامین اعتبارات مساعدت کند.

وی در خصوص تعطیلی کشتارگاه‌های سنتی دام اظهار کرد به زودی این امر محقق می‌شود و از این حیث استان گیلان پیشرو در زمینه استحصال گوشت به طریقه صنعتی در کشور است.

فرماندار رودسر ضمن تشکر از حضور مدیرکل دامپزشکی و قدردانی از اقدامات شبکه دامپزشکی رودسر برای اجرای عملیات مبارزه‌ای و نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه فرآورده‌های دامی و برخورد با متخلفان، اعلام کرد: برای تصویب اعتبارات در کمیته برنامه ریزی شهرستان برای طرح‌های دامپزشکی مساعد خواهد کرد. /ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.