تقويت روابط بين‌الملل مي‌تواند نقش موثري در جذب سرمايه‌هاي خارجي ايفا کند به طوري که باعث افزايش اشتغال و توليد شود.

طاهري کارشناس اقتصادي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه هر کشوري براي جذب سرمايه‌گذاري خارجي نيازمند تامين امنيت سرمايه است گفت: بازگشت سود حاصل از سرمايه‌گذاري يکي از اقدامات اساسي براي جذب سرمايه‌گذار در کشور است.

وي در ادامه افزود: در سالهاي گذشته سرمايه گذاري‌ها در کشور روندي نزولي داشته اما هم اکنون زمينه براي جذب سرمايه‌ها به کشور بيش از گذشته فراهم شده است که تلاش براي تقويت و ايجاد انگيزه براي سرمايه‌گذاران مي‌تواند سهم جذب سرمايه‌گذاري را در کشور افزايش دهد.

بنابراين رفع نقاط ضعف در جذب سرمايه گذاري نيازمند تدوين برنامه‌هاي مدون است.

طاهري خاطر نشان کرد: ما مي‌بايستي تحقيقي در بازارهاي صادراتي داشته باشيم که در عين حال که اقلامي را  که صادر مي‌کنيم يک بازاريابي هم داشته باشيم که آنها جذب کشور ما بشوند.

ما يک سري اعتبارات را مي‌توانستيم حتي به صورت وام‌هاي مشترک از سرمايه‌گذاران خارجي جذب کنيم و در جهت توليد به کار ببريم، که در اين زمينه نتوانستيم برنامه‌ريزي خوبي داشته باشيم. که همين موضوع هم باعث شده از مزيت هايي که در اقتصاد بين‌الملل وجود دارد نتوانيم  استفاده کنيم.

طاهري در پايان گفت: قطعا اولين اولويت اقتصادي دولت يازدهم سامان‌دهي اقتصاد است وقتي کشورهاي خارجي و سرمايه‌گذاران اين سامان‌دهي را ببينند تمايل بيشتر سرمايه‌گذاران براي سرمايه‌گذاري افزايش مي‌يابد.
انتهاي پيام/
برچسب ها: سرمایه ، تقویت ، افزایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار