وزیر دادگستری با بيان اينکه وزارت دادگستری دنیای جدیدی برای من است، گفت: پیشنهادهایی برای ارتقای وزارت دادگستری به بنده شده است که مجال می‌خواهم با مطالعه بیشتر و رایزنی‌ها و با تدبیر بیشتر تصمیم بگیرم، چرا که بی‌تدبیری و بی‌بنیادی عمرش کوتاه است.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمين مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي مبني بر اینکه آیا برنامه‌ای برای جابجایی در مدیران و معاونان این وزارتخانه دارید اظهار داشت: هنوز خیلی کار داریم که به فکر جابجایی باشیم، در وهله اول باید سازمان را شناخت و من همیشه عقیده داشتم که بیشترین استفاده را از ظرفیت‌های مدیریتی و کارشناسی هر حوزه انجام دهم و اگر می‌توانیم از همان دوستانی که قبلا مسئول بودند استفاده کنیم که این کار بازدهی بیشتری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه من این تصمیم را همراه با موفقیت دیدم تصریح کرد: البته جابجایی اصل خوبی است و نباید با آن منفی برخورد کرد، چرا که مقام معظم رهبری نیز در جابجایی دولت و مدیریت‌ها فرمودند که "این خود اصل است و باید رعایت شود."

وزیر دادگستری در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينکه آیا اصلاح و بازنگری در قانون تعزیرات حکومتی خوهید داشت؟ گفت: این موضوع در حال انجام است که یک بند آن باقی‌مانده که همکاران در حال تلاش برای این اصلاح هستند.

وی یادآور شد: آنچه در حال حاضر تصویب شده است قابل قبول و در جهت تقویت و ارتقای سازان تعزیرات است که قانونمند و منضبط و با قدرت تاثیرگزاری بیشتری بتواند با تخلفات در حوزه مسئله قاچاق برخورد کند.

پورمحمدی درباره اینکه هفته سوم کاری خود در وزارت دادگستری را چگونه ارزیابی می‌کنید گفت: در حال کسب اطلاعات بیشتر هستم، اطلاعات زیادی را به دست آوردم و من بیشتر از هر چیز به کسب اطلاعات بها می‌دهم.

وی در ادامه افزود: وزارت دادگستری دنیای جدیدی برای من است، چرا که از یک جا به جای دیگر آمدم و این موضوع را امتیاز می‌دانم که از حوزه جدید اطلاعات کسب کردم، تصور می‌کنم با تجربیاتی که از حوزه‌های قبلی دارم بتوانم در جهت ارتقای این حوزه گامی موثر بردارم.

پور محمدی در ادامه یادآور شد: پیشنهادهایی برای ارتقای وزارت دادگستری به بنده شده است که مجال می‌خواهم با مطالعه بیشتر و رایزنی‌ها و با تدبیر بیشتر تصمیم بگیرم، چرا که بی‌تدبیری و بی‌بنیادی عمرش کوتاه است لذا فرصت کارشناسی باید داشت تا تصمیمات ماندگار گرفته شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه مهم‌ترین ضعف وزارت دادگستری چیست؟ ادامه داد: وزارت دادگستری، خود مشکلی ندارد چون یک ماموریت محدود دارد که خوشبختانه در حد آن، ابزار فراهم بوده است و مهم‌ترین بخش آن این است که ماموریت دادگستری تقویت ارتباط بین سه قوه است، همچنین مبارزه با فساد و فرهنگ سالم‌سازی، تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها و پیشگیری از وقوع جرم است لذا در حقیقت این وزارتخانه، فراقوه‌ای و فراوزارتخانه‌ای است و ما در درون این وزارتخانه مشکلی نداریم.

پورمحمدی در پاسخ به سوال ديگري درباره اینکه بازدید امروز از سازمان تعزیرات را چگونه ارزیابی می‌کنید تصریح کرد: حس خوبی نسبت به این سازمان و فعالیت‌ها و راندمان کاری آنها دارم که خوشبختانه با دوستان جدید آشنا شدم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برنامه‌ای برای بازدید از سازمان زندان‌ها دارید و این سازمان را چگونه ارزیابی می‌کنید خاطرنشان کرد: موضوع مهم در جامعه این است که بزه و جرم تولید نشود واگر عده‌ای گرفتار آن شدند به وضعیتشان عادلانه رسیدگی شود تا آن افراد سالم‌سازی شده و به جامعه بازگردند که این موضوع یک چرخه قوی و اثربخش است.

وی گفت: سازمان زندان‌ها ماموریت جدی و حساسی بر دوش دارد که تعیین‌کننده است اما به نحوی این سازمان به حاشیه برده شده است و جزء مناطق محروم مدیریتی است که باید از این وضع خارج شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.