نایب رئیس انجمن بین‌المللی ترویج زبان و ادبیات فارسی از تألیف و انتشار کتاب شرح 45 غزل از سعدی با عنوان «بوی آشنایی» در کاشان خبر داد.

عبدالرضا مدرس زاده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان با اشاره به موجود بودن شرح متنوع و متفاوت از غزلیات سعدی در بازار نشر گفت: وی در این شرح کوشش کرده است با نگاهی تازه برخی از زوایای کمتر مورد توجه واقع شدۀ غزلیات سعدی را به دید و داوری علاقه مندان شعر فارسی بگذارد.

وی تصریح کرد:در این شرح مفهوم روان هر بیت ،واژگان و ترکیبات بیت شرح و معنی شده و برای این معانی علی رغم تطبیق نکته ی مورد نظر با خود اشعار سعدی از متون ادب فارسی بویژه دیوان حافظ نیز نمونه های شعری آورده شده است.

مولف این کتاب افزود: فهرست آیات و احادیث، لغات زبان پهلوی،اعلام و اشخاص، واژگان و ترکیبات و فهرست در پایان کتاب «بوی آشنایی»را از دیگر بخشهای آن عنوان کرد.

به گفته وی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان به عنوان ناشر این کتاب را در 520 صفحه و قطع وزیری به تعداد یکهزار نسخه به چاپ رسانده و منتشر کرده است.

این دانشیار زبان و ادبیات فارسی و مدیر گروه کارشناسی ارشد و دکتری ادبیات در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان در ادامه چاپ کتابهای «فارسی همگانی» ویژه درس فارسی رشته های غیر ادبیات فارسی که به چاب دهم رسیده و « شرح تصحیح مجمع الاشعار» مجموعه اشعار حجت الاسلام مدرس زاده است به عنوان دو کتاب دیگر وی است که تا کنون به چاپ رسانده است.

مدرس زاده در پایان از چاپ 8 کتاب دیگر خود در حوزه ادبیات فارسی ویژه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری در آینده ای نزدیک خبر داد/س

برچسب ها: اصفهان ، تالیف ، کتاب ، بوی ، آشنایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.