تعدد سلایق در شورای چهارم فرصت است نه تهدید

در جلسه امروز دیدیم نمونه رفتار اختلافی است که برای شورا لازم است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مسجد جامعي رييس شوراي شهر تهران در اولین سخنرانی خود به عنوان رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان این مطلب افزود: آنچه در جلسه امروز دیدیم نمونه رفتار اختلافی است که برای شورا لازم است و شورا ساحت عمل اجتماعی است و در عمل اجتماعی همدلی بسیار لازم است و پیش از آن که در گفتار باشد باید در رفتارمان تجلی پیدا کند.

وی در ادامه تصریح کرد: تعدد سلایق نه تنها تهدید نیست بلکه یک فرصت است که می تواند بازتاب دهنده خواسته جامعه باشد و موفقیت بیشتری را پیش روی شورای چهارم قرار می دهد.

مسجد جامعی افزود: در شورای سوم نیز این تعدد سلایق وجود داشت که حول محور وحدت منجر به موفقیت روز افزون شورا می شد و در شورای چهارم نیز می تواند در اداره بهتر شهر کمک کند و تلاش ما نیز باید توجه به همه حضورها باشد.

وی ادامه داد: شورا مدیون نگاه امام است که شورا به شکل قانونمند گسترده شد و توسط بهشتی قاعده مند شد.

مسجد جامعی با اشاره به حضور اعضای شورای سومی که در شورای چهارم حضور ندارند اظهار داشت: نجفی یکی ازاعضای شورای سوم بود که فعالیت های گسترده ای انجام داد و یک سوم آثار فرهنگی و تاریخی ایران در چند سال اخیر از بین رفت که در این راستا شورای سوم قدم های مطلوبی برداشت اما به دلیل عدم هماهنگی که بین شورا و دولت وجود داشت نتوانستیم از ظرفیت های دولت برای این منظور استفاده کنیم که امیدواریم شورای چهارم این جایگاه را به دست آورد و در جایگاه حقیقی خود قرار گیرد و نه تنها در صنف شورای شهرداری باشد.

وی در ادامه به حضور ابتکار اشاره کرد و گفت: در خصوص آلودگی هوا آمار خوبی نیست که تنها یک روز هوای پاک در سال 90 داشتیم و این یک اولویت برای شهری است که بیش از هزار میلیارد هزینه می شود مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: یکی از دیگر از اعضای شورای اسلامی گفت : پروین احمدی نژاد که در مسئله شورایاری ها که یکی از دست آورد های شورای سوم است هماهنگی های مطلوبی از طرف ایشان انجام شد.

مسجد جامعی با اشاره به اتمام شوراها در سراسر کشور خاطر نشان کرد: امروز سومین دوره شوراها در سراسر کشور تمام می شود و امیدواریم شروع شورای چهارم در سراسر کشور به شکوفایی بیشتر این اندیشه کمک کند/ف

برچسب ها: سلایق ، شورا ، مسجد جامعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.