تا کنون تعداد 89 اثر شامل مقاله، کتاب و پایان نامه به دبیرخانه سیزدهمین آئین بزرگداشت حاميان نسخ خطی ارسال شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، 53 عنوان كتاب، 29 مقاله و 7 پايان نامه به دبيرخانه اين آيين كه با هدف گردآوری پژوهش های انجام شده در حوزه نسخ خطی برگزار می شود، ارسال شده است.

از محورهای این همایش می توان به موضوع حفاظت و نگهداري نسخ خطي، فهرست‌ نگاري نسخ خطي، صحافي، مرمت و آسيب‌شناسي نسخ خطي، اهداي نسخ خطي به كتابخانه‌ ها، تصحيح و تحقيق نسخ خطي، تحقيق در عرصه ‌هاي مربوط به نسخه‌ شناسي، نسخه ‌پردازي و شيوه تصحيح و ترجمه نسخ خطي اشاره کرد.

ارزیابی و معرفی مجلات تخصصي در حوزه نسخ خطي، مقالات نقد و معرفي متون و نسخه‌شناسي، انتشار نسخ خطي تصحيح شده، پايان‌نامه‌هاي دانشجويي در زمينه تصحيح متون و نسخه شناسي و تولیدات رادیویی و تلویزیونی از دیگر محورهای این همایش است.

کلیه پژوهشگران، اساتید، دانشجویان و مراکز تحقیقاتی می توانند برای شرکت در این آئین علمی، یک نسخه از آثار پژوهشی خود را در محور هاي ذكر شده در قالب کتاب، پایان نامه، مقاله، فهرست، نقد و تصحیح متون که در سال 1391 چاپ و منتشر شده است، برای ارزیابی، انتخاب و معرفی آثار برتر به دبیرخانه آئین بزرگداشت حامیان نسخ خطی به آدرس تهران، بزرگراه شهید حقانی، بلوار کتابخانه ملی، کتابخانه ملی، اداره کل کتاب های خطی و نادر ارسال نمایند.

هم چنین تلفن های 6-81622784 و 88644045 و 88644052 آماده پاسخگویی به علاقه مندان است. گفتنی است مهلت ارسال چکیده مقالات تا15 شهریور ماه سال جاری است. سیزدهمین آئین بزرگداشت حامیان نسخ خطی، آبان ماه سال جاری توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار می شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار