رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل گفت: میزان محصولات تولیدی و فرآوری گیاهان دارویی در این استان دو برابر افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ عادل عبد ایمانی دیروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه بخش کشاورزی در اردبیل اظهار داشت: در سال زراعی گذشته بالغ بر37 هکتار از اراضی استان اردبیل به زیر کشت محصولات متنوع تولید گیاهان دارویی اختصاص یافته بود که موفق به تولید 64 تن محصول شدیم.

وی گفت: بر اساس برآورد اولیه این رقم در سال زراعی جاری نزدیک به دو برابر افزایش یافته است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل به رغبت و علاقه‌مندی ویژه برای توسعه کشت گیاهان دارویی اشاره کرد و گفت: آنچه که در این زمینه و بستر حرکت پویا و رو به جلو را فراهم می‌‌آورد فروش گیاهان دارویی و کسب درآمد مناسب از این راه است.

عبد‌ایمانی سطح باغات استان اردبیل را امسال بیش از 37 هزار و 524 هکتار اعلام کرد و افزود: از این باغات بالغ بر 320 هزار تن انواع محصولات باغی تولید شده و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی با برشمردن مهم‌ترین محصولات باغی تولید شده در استان از نظر وزنی و استراتژیک تصریح کرد: اردبیل با تولید 167 هزار تن سیب در جایگاه ممتازی قرار دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل همچنین افزود: ما در تولید هلو و شلیل با 60 هزار تن، انگور 10.7 هزار تن، زردآلو 8 هزار تن، گیلاس و آلبالو 18 هزار تن و گلابی 12 هزار تن از توانمندترین استان‌ها در تولید محصولات باغی هستیم.

عبدایمانی در ادامه یادآور شد: در کنار توسعه باغات توسعه هفت واحد مزرعه تولید قارچ خوراکی در سال‌های اخیر به سرانجام رسید و ما در استان با تولید 3 هزار و 250 تن محصول سعی می‌کنیم فعالیت‌های عمده و ثمر‌بخشی را انجام دهیم/س.

برچسب ها: اردبیل ، تولید ، گیاهان ، دارویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.