رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: يك اكيپ پرستاري پيوند، براي گذراندن دوره آموزشي به شيراز مي‌روند و از مهرماه امكان پيوند اعضايي مانند كبد در استان خوزستان وجود خواهد داشت.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دكتر محمدحسين سرمست، از پيوند اعضا به عنوان يكي از زمينه‌هاي نيازمند پيشرفت و ترويج در استان خوزستان نام برد و توضيح داد: سال‌هاست كه پيوند كليه در استان خوزستان در حال انجام است اما همچنان استفاده از اعضاي بيماران دچار مرگ مغزي و انجام پيوند اعضا در استان نياز به فرهنگ‌سازي و تربيت تيم پزشكي مناسب دارد.

وی افزود: در حال حاضر دكتر امين بحريني يكي از پزشكان آموزش ديده در زمينه پيوند اعضا هستند كه در آموزش ساير پزشكان مشاركت داشته و به زودي تيم پيوند اعضا در استان خوزستان شروع به فعاليت خواهد كرد.

رييس دانشگاه جندي‌شاپور اهواز با اشاره به اينكه نيكوكاران استان خوزستان در زمينه مدرسه‌سازي يكي از پيشگامان كشور محسوب مي‌شوند، خواستار چنين سطح فعاليتي در زمينه سلامت نيز شد و گفت: به رغم اينكه استان خوزستان يكي از پيشكسوتان در امر استفاده از خدمات خيرين در حوزه سلامت بوده است اما در مقايسه با استان‌هايي مانند تهران و فارس اين فعاليت كم بوده است. در برخي استان‌ها حتي خيرين در بحث ساخت خوابگاه نيز مشاركت دارند.

وي از زيباسازي مراكز درماني خبر داد و تصريح كرد: بيشتر اورژانس‌ها و درمانگاه‌ها نوسازي و زيباسازي شده است و اقدامات ديگر در اين زمينه در حال پيگيري است. به طور كلي در امر سلامت در استان ارتقا داشته‌ايم اما جاي كار بسيار زيادي باقي است./ح
برچسب ها: اکیپ ، پرستاری ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار