عضو كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات گفت: از وزير صنعت و معدن و وزير جهاد كشاورزي درخواست دارم ضمن تسريع در پرداخت پول معوقه دو ماهه گندم‌كاران و كشاورزان براي قيمت خريد تضميني سال آتي برنامه‌ريزي صحيح کند تا بار ديگر ناگزير نشويم چند ميليون تن گندم به قيمت بالاتر وارد كنيم.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، "موسي الرضا ثروتي" نماينده بجنورد، جاجرم، مانه و سلمقان در نطق ميان دستور جلسه علني امروز (سه شنبه 12 شهريور) ماه گفت: آمريكاي جنايتكار و فرزند نامشروعش بدانند كه دوران استكبار و تروريسم گذشته و بيداري اسلامي آغاز شده است، لذا مردم نخواهند گذاشت كه آن‌ها به اهداف شومشان دست پيدا كنند.
 
وي در ادامه افزود: اعتراض‌هاي مردمي در سراسر دنيا عليه جنگ افروزي‌هاي آمريكا و سرسپردگي برخي از كشورهاي عربي در تامين هزينه جنگ بلند شده و رسوايي حكومت‌هاي ضد مردمي را به دنبال دارد، اين در حالي است كه تنها راه حل مشكلات سوريه راه حل سياسي و حل شدن آن به دست مردم سوريه است.  
 
نماينده مردم بجنورد تصريح كرد: دخالت قدرت‌هاي خارجي در امور سوريه معنايي جز آتش افروزي و جنگ طلبي ندارد و تنها نفرت ملت‌ها از آن‌ها بيشتر خواهد شد.
 
عضو كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات با اشاره به خلق حماسه سياسي و انتخابات اظهار داشت: اميدواريم اعتدال و عدالت در تمام امور جاري شود هم چنين به رئيس‌جمهور و وزرا توصيه مي‌كنم كه اصل 48 قانون اساسي يعني توسعه متوازن استان‌ها را مورد توجه جدي قرار دهند تا وقت نمايندگان مجلس در تذكر،‌ پيگيري‌ها، سوال و استيضاح گرفته نشود و دولتمردان نيز از حداكثر زمان خدمتگذاري استفاده كنند و با كمك مردم و مجلس حماسه اقتصادي مورد تاكيد مقام معظم رهبري محقق شود.  
 
ثروتي خطاب به وزير كشور تاكيد كرد: از وزير كشور كه با راي بالاي نمايندگان انتخاب شدند انتظار داريم كه هر چه سريعتر با انتخاب استانداران باتجربه، با درايت، متدين، هوشمند و مردمي توسعه استان‌ها را فراهم كرده و اشتغال، سرمايه گذاري و جذب اعتبارات را سرعت بخشيده و جوانان مايوس از اشتغال و تشكيل خانواده را اميدوار سازند.  
 
نماينده مردم بجنورد تاكيد كرد: از وزير اقتصاد و دارايي تقاضا داريم به شاخص‌هاي توسعه يافتگي توجه کرده و اعتبارات و تسهيلات را براساس شاخص‌ها توزيع نمايند زيرا در سال 91 علي رغم شعارهاي عدالت خواهانه دولت ميانگين سرانه درآمد بخشي از استان‌ها سه برابر استان‌هاي كمتر توسعه يافته بوده است و شعارهاي عدالت خواهي عملياتي شود.  
 
وي تصريح كرد: معلمين پيش دبستاني و شركتي در دوره وزارت "علي احمدي" به كار گرفته شدند اين در حالي است كه  "حاجي بابايي" وزير سابق آموزش و پرورش آن‌ها را كنار گذاشته و تعداد ديگري را با امتحان و بدون امتحان و در رشته‌هاي غيرتخصصي به كار گرفت اما سوال و استيضاح نيز تاثيري نگذاشت و قول‌هاي وي عملياتي نشد.
 
ثرورتي خطاب به سرپرست وزارت آموزش و پرورش بيان كرد: اميدواريم "علي اصغر فاني" سرپرست وزارت آموزش و پرورش به جايگزيني مستخدمين به جاي معلمين خاتمه داده و تكليف استخدام معلمين شركتي و پيش دبستاني و مربيان بهداشت و حق التدريسي نهضتي و آموزشي را در سال تحصيلي جاري مشخص کند. 
 
نماينده بجنورد اظهار داشت: از وزير صنعت و معدن و وزير جهاد كشاورزي درخواست دارم ضمن تسريع در پرداخت پول معوقه دو ماهه گندم‌كاران و كشاورزان براي قيمت خريد تضميني سال آتي برنامه‌ريزي صحيح کند تا بار ديگر ناگزير نشويم چند ميليون تن گندم به قيمت بالاتر وارد كنيم.  
 
عضو كميسيون برنامه بودجه در پايان خاطر نشان كرد: از دولت يازدهم تقاضا داريم به فرمايشات رهبري مبني بر قانونگرايي و خرد جمعي توجه و عنايت وي‍ژه داشته باشند.  

انتهاي پيام/
برچسب ها: کمیسیون ، برنامه ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار