رئیس کمیته امور خارجه مجلس دومای روسیه اعلام کرد، اعزام ناو هواپیمابر هسته‌ای "یو.اس.اس نیمیتز" به دریای سرخ حاکی از آن است که اوباما قصد آغاز جنگ علیه سوریه دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، الکسی پوشکف، رئیس کمیته امور خارجه در دوما اعلام کرد که به عقیده وی اعزام ناو آمریکایی به دریای سرخ به این معناست که باراک اوباما، رئیس‌جمهوری ‌آمریکا قصد آغاز جنگ علیه سوریه را دارد.

خبرگزاری رویترز اخیرا اعلام کرد که یک ناو هواپیمابر و کشتی‌های همراه وی به سمت دریای سرخ حرکت کردند تا در صورت آغاز هرگونه جنگ احتمالی علیه سوریه مستقیما در آن مشارکت کنند.

پوشکف در صفحه شخصی‌اش در پایگاه اجتماعی توییتر نوشت: اوباما با اعزام ناو هواپیمابر نیمیتز به دریای سرخ در حقیقت قصد داشته این مساله را اعلام کند که جنگ به تاخیر افتاده و لغو نشده است و وی کاملا برای آغاز این جنگ مصمم است.

اوباما و جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا اخیرا تلاش‌هایشان را برای قانع کردن اعضای کنگره جهت موافقت با تصمیم حمله نظامی به سوریه افزایش داده‌اند.

این در حالی است که دولت سوریه با ارسال دو نامه به بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت خواسته‌اند جلوی هرگونه حمله به سوریه گرفته شود.
برچسب ها: بین الملل ، اوباما ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار