مدير كل روابط عمومي آستان قدس رضوي از چاپ و انتشار ويژه‌نامه‌ي موزه‌هاي آستان قدس رضوي با عنوان «گنجينه‌هاي خورشيد» خبر داد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، حسين يوسفي ضمن بيان اين مطلب افزود: اداره‌ كل روابط عمومي آستان قدس رضوي با انتشار ويژه‌نامه‌هاي گوناگون در حوزه‌ي خدمات و ويژگي‌هاي منحصربه‌فرد مجموعه‌ي بزرگ آستان قدس رضوي در مناسبت‌هاي مختلف سال سعي در آشناسازي هرچه بيشتر جامعه با اين نهاد موقوفاتي دارد.

وي ادامه داد: به فضل خداوند و با توجه به عشق و ارادت مردم به خاندان نبوت و امامت، از حدود يك هزار سال پیش تاکنون آثار و اشیاء ارزشمندی به آستان مقدس حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) اهداء شده است که بخشی از آن‌ها امروزه در موزه هاي آستان قدس نگهداری می‌شود.

يوسفي اضافه كرد: در راستاي آشنا سازي زائران و مجاوران بارگاه منور رضوي با اين گنجينه هاي ارزشمند، ويژه‌نامه‌ گنجينه‌هاي خورشيد در شمارگان 10 هزار نسخه چاپ و منتشر مي‌شود.

مدير كل روابط عمومي آستان قدس رضوي در تبيين مطالب اين نشريه عنوان كرد: آشنايي با تاريخچه‌ موزه‌هاي ايران و جهان و موزه‌هاي آستان قدس رضوي، معرفي معاونت موزه‌هاي سازمان كتابخانه‌ها، موزه‌ها و مركز اسناد آستان قدس رضوي، اداره‌ي مرمت و حفاظت از آثار فرهنگي، اداره‌ي پژوهش و معرفي آثار فرهنگي، كتابخانه‌ي تخصصي هنر و موزه‌داري و 17 گنجينه‌ي تخصصي و گفت و گو با كارشناسان و هم‌چنين اهداءكنندگان آثار موزه‌اي به مجموعه‌ي حرم مطهر رضوي، معرفي موزه‌ي ملك تهران، موزه‌ي وزيري يزد و هم‌چنين موزه‌ي مدرس كاشمر از جمله مطالب اين ويژه‌نامه است./س

برچسب ها: چاپ ، کتاب ، خورشید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.