آيت‌الله نوري همداني از مراجع عظام تقليد گفت: مكتب اهل‌بيت(ع) مكتب ظلم و استكبار ستيزي است و ما وظيفه داريم اين مكتب را به درستي به دنيا بشناسانيم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، آيت‌الله نوري همداني در جمع اعشاء ستاد مردمي بزرگداشت شهادت امام صادق(ع) در حرم مطهر رضوي بر لزوم بزرگداشت و تعظيم شعائر ديني در جامعه تأكيد كرد و افزود: در شرايط حساس كنوني وظيفه داريم درباره مسئله ولايت و آنچه مربوط به ائمه(ع) است، مجالس بزرگداشت را برگزار كنيم تا از مكتب اهل‌بيت(ع) در برابر دشمنان نيرو بگيريم.

وي با انتقاد از اينكه بزرگداشت مناسبت‌هاي مذهبي آنچنان كه شايسته است، مورد توجه قرار نگرفته، خاطرنشان كرد: بايستي تمامي مناسبت‌هاي اعياد و شهادت‌ ائمه‌اطهار(ع) مانند بزرگداشت واقعه عاشورا پررنگ در جامعه برگزار شود.

آيت‌الله نوري همداني با اشاره به اينكه عاشورا رخداد و پديده‌اي است كه در كل دنيا اثرگذار بوده است،گفت: اگر براي غدير خم هم چنين جرياني را بوجود مي‌آمد، دشمنان اسلام نمي‌توانستند اين چنين قدرت بگيرند، كه اين كم توجهي بيانگر عدم قدرت يا معرفت ما نسبت به اين مهم است.

وي تصريح كرد: وهابيت، سلفي‌هاي تكفيري و صهيونيسم‌ها دشمنان اهل‌بيت(ع) هستند كه در اين چند سال اخير با افزايش قدرت اين گروه‌ها، دشمنان از عقايد خرافي آنها عليه اسلام و مسلمانان استفاده مي‌كنند.

وسائل الشيعه؛ مبناي احكام عملي اسلام

اين مرجع عظام تقليد كتاب «وسايل الشيعه» را مبناي احكام فقهي عنوان كرد و افزود: در اين مجموعه و مستدرك آن 57 هزار حديث كه مبناي احكام عملي اسلام است، جمع‌آوري شده است.

آيت‌الله نوري همداني با تأسي به حديث اول كتاب «وسائل الشيعه» اظهارداشت: امام محدباقر(ع) در اين حديث، نماز، زكات، خمس، حج، روزه، ولايت اهل بيت(ع) را پايه‌هاي دين مبين اسلام عنوان كرده‌اند و ولايت را اساس و محور تمام اعمال دانسته‌اند.

وي با اشاره به وقايع چند روز اخير در سوريه گفت: ابتدا دشمنان سعي كردند سوريه و مقاومت را مانندكشورهاي اردن و عربستان درهم بكوبند اما چون موفق نشدند به بهانه تسليحات شيميايي در اين كشور قصد دارند مقاومت را مخدوش كنند.

بيداري جوامع اسلامي

اين مرجع عظام تقليد بر لزوم آگاهي بخشي و بيداري جوامع اسلامي تأكيد كرد و اظهارداشت: مكتب اهل‌بيت(ع) مكتب آگاهي، بيداري، مبازره و استقامت در برابلر دشمنان اسلام است و سكوت و بي تفاوتي با اين مكتب در تضاد است.

وي افزود: امام خميني(ره) با تكيه بر مكتب اهل‌بيت(ع) و ولايت‌مداري انقلاب اسلامي ايران را پيروزي رساند./س

برچسب ها: مکتب ، ظلم ، استکبار ، ستیزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.