مدیرعامل منطقه‌ویژه‌اقتصادی سرخس،کنفرانس بین‌المللی شانگ‌های را فرصت مغتنمی برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی دانست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،محمدمهدی مروج‌الشریعه با تاکید بر این که اقتصاد ما در حوزه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، نیازمند تعاملات مثبت با سایر کشورها است خاطر نشان کرد: موقعیت مکانی سرخس به گونه‌ای است که به حق آن را دروازه طلایی ورود به آسیای میانه نامیده‌اند.

وی افزود: گستره نفوذ کشورهای عضو پیمان شانگ‌های از جمله کشورهایي نظیر روسیه- چین- قزاقستان- قرقیزستان و تاجیکستان که با بسیاری از آنها ارتباط تجاری، ترانزیتی و اقتصادی داریم، فرصت مغتنمی برای جذب سرمایه‌گذار خارجی و توسعه مبادلات است.

مروج‌الشریعه با تشریح امتیازات و ویژگی‌های منحصر به فرد این منطقه، خواستار کمک‌های بیشتر جهت گسترش میزان سرمایه‌گذاری‌های خارجی با توجه به موقعیت جغرافیایی این منطقه شد.

وی گفت: با توجه به پتانسیل‌های موجود و امکانات مثبت و سازنده مستقر در شمال‌شرق کشور و سرخس، زیر ساخت‌های ارزشمندی برای پیشرفت و اعتلای اقتصادی- فرهنگی و اجتماعی در این منطقه از کشور فراهم آمده است.

مروج‌الشریعه در بخش دیگری از سخنانش به حضور ریاست جمهوري در کنفرانس سازمان همکاری‌های شانگ‌های(CIS) در کشور قرقیزستان نیز اشاره کرد و گفت: حضور ریاست محترم جمهور در اولین سفر خارجی خود به این کنفرانس، فصل نوینی از ارتباطات دوستانه با کشورهای عضو پیمان شانگ‌های را فراهم خواهد آورد.

وی ادامه داد: این موضوع تلاشي گسترده و خستگی‌ناپذیر در تمامی ارکان اعم از بخش خصوص و دولتی را می‌طلبد تا بتوان در کوتاه‌ترین زمان و به بهترین شکل شکوفایی اقتصادی منطقه را فراهم آورد/ س


برچسب ها: فرصت ، جذب ، سرمایه ، خارجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.