حجت الله ايوبي را نميشناسم اما عملكرد وي در سينماي ايران حرف اول را مي زند.

طهماسب صلح جو منتقد سينما در خصوص رئيس سازمان سينمايي حجت الله ايوبي، به خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران گفت:  حجت الله ايوبي را نمي شناسم اما مهمترين رويكرد حائز اهميت او درك شرايط حال سينماي ايران و عملكرد قابل فهم وي است.

وي افزود: در حال حاضر نمي توان ايوبي را قضاوت كرد و تنها بايد رويكرد و نگاهشان را نسبت به حل مشكلات موجود نظاره كرد.

وي در خصوص صحبت هايي اخير ايوبي مبني بر حل مشكلات سينما در كمال آرامش تصريح كرد: قول هاي موجود آرزوهاي خوبي براي حل مشكلات سينما است اما بايد ديد تا چه حد به عمل تبديل خواهد شد، همه اهالي سينما مايل به حل مشكلات در فضايي آرام هستند كه متاسفانه تا به امروز عملي نشده اما اميدوارم به طرح و برنامه هاي خوب با كمترين هزينه مشكلات موجود حل شود.

صلح جو در خصوص اولويت ها براي رفع مشكلات سينما عنوان كرد: سينماي ايران بيشترين ضربه را از افرادي دريافت كرد كه اهل هنر و سينما نبودند و به جاي اينكه دغدغه هنر و سينما را داشته باشند فرصت طلب بودند و آسيب بسياري را به بدنه سينما وارد كردند و فكر مي‌كنم اگراين افراد تكليف خود را با حوزه فعاليتشان روشن كنند پاره اي از مشكلات موجود حل مي شود.

وي در ادامه در خصوص صحبتهاي محمد تقي فهيم و امير قادري نسبت به فيلم "فرزند چهارم" تصريح كرد: به نظر صحبتهاي هر دو منتقد در كنار هم صحيح است من فرزند چهارم را نديدم و قضاوتي در خصوص فيلم ندارم، تنها در مورد شخص وحيد موسائيان و آثار گذشته اش نظر مي دهم، وحيد موسائيان فردي با ذوق و سليقه است و كارش را با صداقت انجام مي دهد.

وي افزود: فيلم سينمايي "فرزند چهارم" را بايد با شرايط حاكم در ساخت آن زمان سنجيد.

وي ادامه داد: آثار موسائيان در جشنواره هاي جهاني متعددي جوايزگرفته و سينماي وي سينماي متفاوتي است و در آن به ارزشهاي انساني مي پردازند كه قرباني شرايط نابسامان شده است شخصيت بازيگران موسائيان هميشه در شرايط دشوار است كه براي حفظ ارزشهايشان تلاش مي كنند.

صلح جو ادامه داد: علاقه وي در اين سبك و سياق است و دغدغه و نگراني هاي انساني در فيلمهايش موج مي زند فيلمهاي وي ميزانسن هاي خاصي ندارد و شكل و فرم ساده اي دارد كه اين ساده بودن تكنيك وي است.

وي تصريح كرد: براي موسائيان به رخ كشيدن تكنيك هاي عجيب و غريب مهم نيست و تنها فردي كه جلوي دوربين او است مهم و ارزشمند است.

وي خاطرنشان كرد: نوع فيلمسازي موسائيان به واقعيت نزديك تر است و با توجه به سينماي خاصش مخاطب خاصي را هم به سينما مي كشاند و نبايد نسبت به ساخت و فرم وي خورده گرفت./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.