از سي و يک راي وصول شده مسجد جامعي باشانزده راي رييس چهارمين دوره شوراي شهر تهران شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  تقي پور سخنگوي شوراي شهر شد.
از اراء شمارش شده تقي پور 17 راي و سلطانيفر14 راي بدست آوردند و هيات رييسه چهارم در جايگاه قرار گرفتند.

 انتخاب سخنگوي شورا در دستور کار قرار گرفت

دنيا مالي حکيمي پور را معرفي کرد که وي قبول نکرد ،حکيمي پور سلطاني فر را پيشنهاد داد و سروري نيز تقي پور را پيشنهاد داد.

ساعي و راستگو منشي هاي جلسه و از اعضاي هيات رييسه شدند

از سي و يک راي وصول شده قناعتي 11 ،ساعي 21 ،جديدي 1  و راستگو 15 راي کسب کردند.

در اين جلسه دبير با بيان اينکه سخنگوي شورا همان رييس شوراست ،گفت: رييس شورا در صورت تمايل ميتواند سخنگويي انتخاب کند.

انتخاب منشي ها در دستور کار چهارمين دوره شوراي شهر تهران قرار گرفت


معصومه آباد الهه راستگو را پيشنهاد داد و مسجد جامعي ساعي را و الهه راستگو آباد را و شاکري نيز قناعتي و ساعي را پيشنهاد داد که آباد انصراف خود را اعلام کرد.

*طلايي نايب رييس شد


باشمارش مجدد آراء نايب رييس ،طلايي با 22 راي نايب رييس شوراي شهر شد.

* مسجد جامعي با يک اختلاف راي رييس شوراي چهارم شهر تهران شد

از سي و يک راي وصول شده مسجد جامعي شانزده راي و چمران پانزده راي کسب کردند.

با نظارت مصلحي نماينده وزير کشور و حسين طلا رييس هيات نظارت شورا سه با ارا شمارش شد تا ابهامي وجود نداشته باشد.

*انتخاب نايب رييس شورا در دستور کار قرار گرفت

معصومه آباد طلايي را پيشنهاد داد و اسماعيل دوستي احمد حکيمي پور را اين در حالي ايست که حکيمي پور به نفع طلايي کنار رفت.
شجاع‌پوريان و دنيا مالي پيشنهاد دادند با توجه به انصراف حکيمي‌پور راي‌گيري مجدد صورت گيرد.

*مسجد جامعي:کار آقاي حکيمي پور اقدام پسنديده ايست

مسجد جامعي در ارتباط با انصراف حکيمي پور آن را اقدام پسنديده اي دانست و گفت: اين اقدام بايد نهادينه شود و براي حفظ دوباره
وحدت راي گيري انجام شود.



*اعضای شورای شهر سوگند یاد کردند

اعضای هیات رئیسه سنی در جایگاه قرار گرفتند و عباس شیبانی به عنوان مسن ترین عضو شورا متولد 1310 به عنوان رئیس هیات رئیسه و محسن پیرهادی و حسین رضا زاده به عنوان جوان ترین اعضای شورا در جایگاه منشی ها قرار گرفتند و سپس برگه های رای گیری بین اعضای توزیع شد و هم اکنون رای گیری در حال برگزاری است.

در اين جلسه دنيا مالي از اعضاي شوراي شهر پيشنهاد داد که براي نايب رييسي راي گيري صورت نگيرد و نفر دوم به عنوان نايب رييس انتخاب شود که با مخالفت اعضا از جمله طلايي و کاشاني روبرو شد.

*راي گيري اعضا در حال برگزاري است

طبق قانون اعضاي پيشنهادي بايد معرفي ميشدند که مجتبي شاکري مهدي چمران را پيشنهاد داد و مختاباد نيز مسجد جامعي را.
همچنين حسين طلا و سلطاني فر به عنوان ناظر براي شمارش اراء حضور دارند.

*فرماندار تهران: وحدت و تثبیت مدیریتی دو شاخصه مهم شورای سوم

عیسی فرهادی به عنوان اولین سخنران مراسم تحلیف چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: امروز پایان کار شورای سوم و شهرداری تهران و شروع دوره چهارم شهر تهران، ری و شمیرانات است و کارنامه درخشان شورای سوم که بر اساس اصلاح صورت گرفته توفیق 6 ساله پیدا کرده و زحمات آنان بر کسی پوشیده نیست.

وی ادامه داد: بر اساس ارتباطی که شورا با فرمانداری دارد در شورای سوم 1414 مصوبه به تصویب رسید که 163 مصوبه در کمیته تطبیق فرمانداری مورد اعتراض قرار گرفت     که تعداد از آن را شورا اصلاح کرد و به تصویب رسید و 61 مصوبه باقی ماند که به شورا ارجاع شد و از این تعداد نیز 19 مصوبه بر اساس نظر فرمانداری و 15 مصوبه بر اساس شورا و تعداد محدودی شامل 25 عدد هنوز مشخص نشده که این نشان دهنده ارتباط تنگاتنگ شورا با فرمانداری است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری همزمان انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا اظهار داشت: تجربه برگزاری دو انتخابات برای اولین بار در سطح کشور انجام شد که علاوه بر اثرات مثبت می تواند مشکلاتی را برای دستگاه های اجرایی داشته باشد.

فرماندار تهران در ادامه بیان کرد: در انتخابات ریاست جمهوری شاهد مشارکت 3 میلیون و 200 هزار نفر و در شوراها 2 میلیون و 700 نفر و2 میلیون و 200 رای صحیح بودیم که نشان دهنده علاقه مردم به مشارکت بود.

وی ادامه داد: همچنین در انتخابات شورای سوم و چهارم فرماندهی 400 شعبه اضافه کرد که بی سابقه بود و کار ارزشمندی بود که انجام شد و امروز شاهد انتخاب 31 نفره منتخبین مردم هستیم.

فرهادی در ادامه افزود: در شورای سوم دو شاخصه مهم وجود داشت، یکی وحدتی که در شورا حاکم بود و دیگری تثبیت مدیریتی که در بخش های مختلف شهرداری به وجود آمد و این توفیق ارزشمند حاصل شد.

فرماندار تهران خاطر نشان کرد: برای اعضای شورای سوم که امکان همراهی شورای چهارم را نداشتند آرزوی توفیق دارم و برای شورای چهارم امانت سنگینی که 10 میلیون جمعیت تهران به آن ها سپرده اند را آرزو می کنم به سلامت به سرمنزل مقصود برسانند و این بار را برای 4 سال امانتداری کنند.

*آغاز آیین تحلیف چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران

رحمانی فضلی وزیر کشور، مرتضی تمدن استاندار تهران و فرمانداران سه حوزه مرتبط تهران، شهر ری، شمیرانات، نصير نيک نژاد رييس سازمان تبليغات اسلامي تهران و حسين طلا رييس هيات نظارت بر انتخابات شوراها و مدیران دستگاه های اجرایی استان از جمله مهیمانان دعوت شده به این مراسم هستند.

تاکنون اعضای شورای چهارم وارد ساختمان شورای شهر شدند و از اعضای شورای سوم نیز حمزه شکیب و رسول خادم و بيادي نيز در این مراسم حضور دارند.
مرتضی تمدن استاندار تهران به همراه فرمانداران سه حوزه مرتبط تهران، شهر ری و شمیرانات وارد صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران شدند همچنین هم اکنون قالیباف وارد صحن علنی شورای شهر تهران شد./ف


برچسب ها: تحلیف ، شورا ، قالیباف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار