رئيس مجلس خبرگان رهبري ضمن گراميداشت ياد شهيدان رجايي و باهنر گفت: انفجار ساختمان نخست وزيري حادثه‌اي بسيار بزرگ بود چرا كه نقطه عطفي براي انقلاب ما و وسيله‌اي براي تعهد و بقاي آن بود در آن روز من نيز بايد در آن مجلس مي‌بودم اما در شوراي عالي قم اقامت داشتم.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "آیت‌الله محمدرضا مهدوی‌کنی" رئیس مجلس خبرگان رهبری، صبح امروز در چهاردهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید رجایی و شهید باهنر اظهار داشت: اين ايام، ايام شهادت شهيدان رجايي و باهنر و هم چنين مرحوم دستجردي است كه به عنوان شهداي بزرگ انفلاب از آن‌ها ياد مي‌شود.

وي ادامه داد: اين مسئله براي دولت الهام بخش و براي استمرار تحولات دولت بسيار مفيد است امروز در مجلس خبرگان اكثريت اعضا بر اين مسئله معتقدند.

رئيس مجلس خبرگان اضافه کرد: براي ما الهام‌بخش است كه اگر اين مجلس را داريم آثاري از شهداست.

آيت‌الله مهدوي کني ادامه داد: براساس اين تمهيدات بايد اعتقادات خود را مرور كنيم عده‌اي وظيفه خود را انجام دادند وظايف خويش را بيش از پيش نيز انجام دادند و حال نوبت ماست كه به وظيفه خود عمل كنيم.

وي با بيان اين كه ما اين تعهدات را براي ادامه راه خود نياز داريم بيان كرد: انفجار ساختمان نخست وزيري حادثه‌اي بسيار بزرگ بود چرا كه نقطه عطفي براي انقلاب ما و وسيله‌اي براي تعهد و بقاي آن بود در آن روز من نيز بايد در آن مجلس مي‌بودم اما در شوراي عالي قم اقامت داشتم.

رئيس مجلس خبرگان در بيان حوادث روز انفجار ساختمان نخست وزيري گفت: در آن زمان من در ساعت 2 و نيم بعدازظهر از وزارت كشور به سمت مجلس حركت كردم و در اثر خستگي دير رسيدم و كميته مركزي اعلام كرد كه در آن لحظه شهيدان در حال انتقال به بيمارستان هستند من برگشتم و خبر نداشتم كه چه تعداد از آن‌ها شهيد شدند.

وي ادامه داد: اين روز، روز سختي براي ملت ايران بود ولي مسئله‌اي كه به ملت ايران دلداري مي‌داد وجود امام خميني (ره) بود كه مانند كوهي ايستادند، بعد از آن حادثه امام دستور جايگزين را صادر كردند و فرمودند آن‌ها كه شهيد شدند رفتند بهشت و ما بايد دنباله‌روي آن‌ها باشيم.

آيت‌الله مهدوي كني تاكيد كرد: اين راه و روشي بود كه امام در تمام حوادث سنگين به آن تكيه مي‌كرد امام هميشه تاكيد مي‌كردند و به ما گوشزد مي‌كردند كه بايد استقامت داشته باشيم و راه شهدا را ادامه دهيم.

رئيس مجلس خبرگان هم چنين با اشاره به خصوصيات شهيد رجايي ادامه داد: شهيد رجايي هميشه مي‌گفت من مقلد امام هستم و از ديگر خصوصيات بارز وي اعتماد به روحانيت بود.

وي ادامه داد: در دوراني كه من وزير كشور بودم در مسافرت‌هايي كه مي‌رفتيم وي هيچ وقت حاضر نمي‌شد جلوتر از بنده وارد هواپيما شده و يا از آن خارج شود، هميشه مي‌گفت روحانيت مقدم‌تر هستند و شما نبايد از من عقب‌تر راه بياييد.

آيت‌الله مهدوي کني تاكيد كرد: از خداوند متعال مي‌خواهيم راه سعادت و پيروي از آن‌ها را ادامه دهيم، راه شهيداني كه در راه خداوند شهيد شده‌اند و راه برادران در مجلس خبرگاني كه از رهبري صيانت مي‌كنند، ما بايد راهي كه شهيدان ترسيم كرده‌اند را ادامه دهيم.

وي همچنين با اشاره به انتخابات رياست‌جمهوري گفت: مسئله انتخابات رياست جمهوري مسئله سنگيني بود كه از اركان انقلاب است، اين دوره از انتخابات بسيار خوب و باشكوه و جديت برگزار شد و مردم با استقبال گسترده‌اي در آن شركت كردند كه منجر به انتخاب دكتر روحاني شد و جا دارد كه اين مسئله به وي تبريك بگوييم.

رئيس مجلس خبرگان در ادامه اين تبريك را به سه وجه معنا كردند: معنای اول به عنوان شادباش و تهنیت است، معنای دوم دعاست که انشاءالله مبارک باشد و معنای سوم جنبه تقاضا و مطالبه دارد که در واقع خواست خیر و برکت برای همه ملت ایران است.

آيت‌الله مهدوي کني ادامه داد: ممكن است همه مردم به آقاي روحاني راي نداده باشند اما وي رئيس‌جمهور همه مردم ايران است و تقاضاي ما نيز مشروط به اين است كه بايد مشكلات در عمل را تحمل كنند و بپذيرند، رئيس‌جمهور بايد با اين مشكلات دست و پنجه نرم كند.

رئيس مجلس خبرگان در پايان خاطر نشان كرد: اميدواريم رئيس‌جمهور در مسير خود ثابت قدم باشد و مطمئنا خداوند پشتيبان وي است، امت مسلمان ايران به شخصي راي دادند كه روحاني است و اميدواريم اين روحانيت در مسائل مادي و معنوي بهره بگيرد.

انتهاي پيام/


آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در چهاردهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید رجایی و شهید باهنر اظهار داشت: - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920612000156#sthash.iEzOuP4N.dpuf

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار