الجزایر تصمیم اتخاذ شده در نشست روز گذشته وزیران امور خارجه اتحادیه عرب در قاهره را که در آن نظام سوریه مسئول به کار گیری سلاح شیمیایی معرفی شده است،‌نقض آئین نامه داخلی این اتحادیه توصیف کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری آلمان؛ این خبرگزاری امروز اعلام کرد این کشور استفاده از سلاح شیمیایی را از طرف هرکسی به شدت محکوم می کند ولی درباره بند چهارم مصوبه نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب که از سازمان ملل متحد و جامعه بین المللی خواسته است تدابیر بازدارنده و لازم علیه نظام سوریه اتخاذ کند، ملاحظاتی دارد.

الجزایر خواستار آن شد که برای معرفی عاملان این جنایت،‌ همه منتظر اعلام نتایج نهایی تحقیقات تیم بازرسان سازمان ملل متحد بمانند.

الجزایر مصوبه یکصد و چهلمین نشست وزیران امور خارجه عرب را نقض آئین نامه داخلی این اتحادیه دانست به ویژه آن که ساز و کار مرسوم در زمانی که کشورهای عضو درباره موضوعی به توافق نرسند، رعایت نشده است.

در مصوبه شورای وزیران اتحادیه عرب، استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه به شدت محکوم و این اقدام، بی توجهی به ارزش های اخلاقی و انسانی و عرف و قوانین بین المللی توصیف شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار