اطلاعات جدیدی از اقدامات غیر قانونی و جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا موسوم به ان اس ای منتشر شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ مدتی پیش نیز ادوارد اسنودن مشاور سابق دستگاه اطلاعاتی آمریکا ماه ژوئن اسناد دیگری در مورد اقدامات جاسوسی ان اس ای منتشر کرده بود.

اطلاعاتی که اخیر منتشر شده نشان می دهد روسای جمهوری مکزیک و برزیل از جمله قربانیان این اقدامات هستند.همچنین وزارت امور خارجه فرانسه ، برخی دیپلمات های فرانسوی و دفتر سازمان ملل متحد در نیویورک از جمله اهداف اقدامات جاسوسی بوده اند. بر اساس اسنادی که گلنت گرینوالد خبرنگار نشریه گاردین منتشر کرد و تاریخ آنها به ژوئن 2012 باز می گردد آژانس امنیت ملی آمریکا ایمیل های رییس جمهور مکزیک را مطالعه می کرده است.گرینوالد در یک برنامه تلویزیونی تصریح کرد در خصوص دیلما روسف نیز گفتگو ها با مشاوران و اشخاص ثالث کنترل می شد.

یک نشریه برزیلی ماه گذشته میلادی اعلام کرده بود این کشور یکی از اصلی ترین اهداف برنامه نظارتی آژانش امنیت ملی آمریکا در منطقه آمریکای لاتین است. هر چند جان کری وزیر امورخارجه آمریکا از این اقدامات به دلیل ممانعت از اقدامات تروریستی احتمالی دفاع کرده بود،‌با این حال برزیل از این توجیهات آمریکا قانع نشد و اعلام کرد آماده است این موضوع را از طریق مجامع بین المللی نظیر سازمان ملل متحد پیگیری کند.

نشریه اشپیگل و شبکه الجزیره قطر نیز از جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از وزارت امور خارجه و بر خی دیپلمات های فرانسوی خبرداد‌ بودند. به نوشته این نشریه ان اس ای از طریق شبکه خصوصی مجازی (وی پی ان) یکی از کامپیوترهای وزارت امور خارجه فرانسه راتحت نظر گرفته بود.آژانس امنیت ملی آمریکا به ویژه اطلاعات مربوط به سیاست خارجی (فرانسه) مانند فروش سلاح و ثبات اقتصادی را بررسی می کردند. نشریه آلمانی اواخر اوت همچنین از جاسوسی ان اس ای از مقر سازمان ملل در نیویورک خبر داده بود.
برچسب ها: آمریکا ، اسناد ، انتشار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار