سر پرست سابق تیم های ملی تنیس روی میز کشورمان گفت: ناکامی تیم های ملی نوجوانان و جوانان ایران در آسیا حباب بی برنامگی فدراسیون را از بین برد.

 محمود نظری در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ، اظهار داشت:‌ نتایجی که تیم های ملی نوجوانان و جوان ایران در بخش بانوان و آقایان در مسابقات قهرمانی آسیا قطر گرفتند یکی از بدترین نتایج ایران در ادوار مسابقات آسیایی بود و شاید از این جهت که این ورزشکاران امیدهای آینده پینگ پنگ بزرگسالان هستند به نوعی روزهای تلخی برای تنیس روی میز ایران بوده که عیار واقعی چهار سال برنامه ریزی  و مدیریت تنیس روی میز ایران را نشان میدهند.

وی ادامه داد: اگر عیار و موقعیت تنیس روی میز یک کشور را بر مبنای جایگاه رنکینگی تیم های ملی بزرگسالانش مدنظر قرار دهیم، آنگاه شکست نوجوانان دختر و پسر در مقابل سریلانکایی که در رده بزرگسالان  در رتبه 81 دنیا قرار گرفته و یا شکست جوانان پسر به عنوان نماد تیمهای ملی پایه مقابل قزاقستان دارای رنکینگ 71 و تایلند دارای رنکینگ 43 که نسبت به جایگاهشان در دنیا فرسنگ ها با پینگ پنگ ایران ( رنکینگ 34) فاصله دارند را چگونه باید توجیه کرد؟

سرپرست سابق تیم های ملی کشورمان خاطر نشان کرد: ثمره فدراسیون ایران را جا به جایی های مکرر نیروی انسانی ، 4 ساله بی برنامگی و بی توجهی به پشتوانه سازی است ، سالهاست  دلسوزان تنیس روی میز این موضوع را بزرگترین تهدید برای این ورزش دانسته اند.

 وی در خصوص مسابقات قهرمانی جوانان آسیا گفت: تیم ملی جوانان ایران به عنوان اصلی ترین پشتوانه های بزرگسالان بعد از 15 سال در مسابقات قهرمانی آسیا قطر نتوانست به جمع 8 تیم راه یابد و نوجوانان هم به سریلانکا باخته اند.

 دبیر سابق کمیته فنی اذعان داشت: جوانان ایران 30سال قبل و در اولین دوره مسابقات قهرمانی جوانان آسیا در سال 1983 بحرین به مقام هفتم رسیده بودند، بعد از آن نیز عناوین معتبری همچون دوبار پنجمی آسیا آن هم با پیروزی بر حریفان قدرتمندی همچون کره شمالی و هندوستان دست یافته اند، پیروزیهای مکرر بهر هنگ کنگ و رقابتهای نزدیک با تیم های ژاپن و چین تایپه می رفت که تنیس روی میز کشورمان را با جهشی رو به رو کند. اردوهای شبانه روزی، حضور حریفان تمرینی خارجی و مربیان خبره کره شمالی به همراه کادر تمام وقت تیم های ملی بزرگسالان، جوانان و نوجوانان، اواسط دهه هشتاد، نسل نوجوان و جوانی را به پینگ پنگ معرفی کرد که فدراسیون حال حاضر تا سال گذشته از مزایا و محصولات آن بهره های تبلیغی برد اما امروز کفگیرها به ته دیگ خورده است.

نظری تأکید کرد: امروز رنکینگ نخبگانی مثل اخلاق پسند و نورزوی پس از 4 سال به جای پیشرفت، عقب گرد داشته و با توجه به عدم حضور این سرمایه ها در میادین بین الملل علاوه بر افت فنی باعث از دست دادن اعتماد به نفس این قهرمانان نیز شده است و ما به جای تیم یکدست در بزرگسالان ، تیمی با تفاوتهای فاحش رنکینگی و خود باوری داریم.

سرپرست سابق تیم های ملی کشورمان اظهار داشت: با توجه به اردوها و مسابقات تدارکاتی تیم های اعزامی به قهرمانی آسیا نباید هم از این تیم انتظار معجزه داشت اینکه دلایل این نتایج را به گردن منابع مالی ماه های اخیر بیندازیم فقط نوعی فرار از واقعیت است./آق
برچسب ها: کشور ، فاصله ، زمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار