رئيس صندوق رفاه دانشجويي وزارت علوم با وجود كاهش اعتبار وام دانشجويي دانشگاهيان را موظف به كمك به دانشجويان براي شروع سال تحصيلي بدون فشار مالي دانست.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران؛ كيوان مراديان، رئيس صندوق رفاه دانشجويي وزارت علوم در مراسم افتتاحيه اجلاس رؤساي دانشگاه در جمع خبرنگاران، با اشاره به كاهش اعتبار وام شهريور در سال 92 گفت: اعتبار در نظر گرفته شده براي وام شهريه در سال 92، 20 درصد كاهش يافته است و از رقم 170 ميليارد تومان در لايحه به 135 ميليارد تومان در سال جاري كاهش پيدا كرد.

وي افزود: با برنامه‌ريزي صندوق رفاه بدون در نظر گرفتن كاهش اعتبار و براساس رقم وام شهريه سال گذشته اين وام به دانشجويان تعلق مي‌گيرد و تغييري در ميزان آن نخواهيم داشت.

مراديان تصريح كرد: صندوق رفاه دانشجويان از 12 شهريور فعال و ابلاغ وام شهريه به صورت رسمي آغاز مي‌شود و مازاد اعتبارات سال گذشته تا 15 مهر به دانشگاه‌ها اطلاق مي‌شود.

وي با تأكيد بر اينكه دانشگاه‌ها بايد براساس ارقام سال تحصيلي گذشته متقاضيان را پوشش دهند، گفت: دانشگاه‌ها نبايد دانشجويان را ابتدا مجبور به پرداخت شهريه كنند و پس از آن به آنها مبلغ وام را پرداخت كنند چرا كه اين خلاف قانون و سياستگذاري وزارت علوم است.

رئيس صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم با بيان اين مطالب اذعان داشت: دانشگاه‌هاي شهريه پرداز موظف به تبعيت از اين قانون هستند و اعتبار وام شهريه از هم‌اكنون در اختيار دانشگاه‌هاست و دانشگاه‌ها بايد دانشجويان را براي دريافت وام معرفي كنند.

وي در خاتمه خاطر نشان كرد: صندوق رفاه براي نخستين بار 2 هفته پيش از آغاز سال تحصيلي اعتبار وام شهريه را ابلاغ كرد و با انتظار داريم دانشجويان با حداقل فشار مالي سال تحصيلي خود را آغاز كنند./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار