رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی گفت: در مراکز علمی دنیا ثابت شده که نظریه دیدگاه اتم، شکافتن لایه‌های آن و آزاد کردن انرژی بی‌نهایت نهفته در آن از دیدگاه ذره و اتم امام جعفر صادق(ع) گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام علی انصاری بویراحمدی ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: امام صادق(ع) یکی از شخصیت‌های برجسته علمی تاریخ بشر است که توانست در زندگی خود نخستین و بزرگترین دانشگاه بشری را به وجود آورد.

وی خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) در دانشگاه خود بیش از 4 هزار نفر محقق، پژوهشگر و شاگرد ممتاز در زمینه‌ها و تخصص‌های مختلف تربیت کرد و وی از قوت علمی، تشخیص، درک و فهم عمیق از دین و معارف دینی برخوردار بود.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی عنوان داشت:‌ دانشمندان بزرگ از ادیان دیگر الهی اعم از مسیحیت،‌ یهودیت و حتی دانشمندان نحله‌های فکری غیر الهی در تلاش بودند تا از محضر علمی امام صادق(ع) بهره‌مند شوند.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی با بیان اینکه عموم مردم با طرح سوالات و مشکلات علمی خود از آن امام بهره‌مند می‌شدند گفت: دوست و دشمن معترف بودند که امام باقر(ع) و امام صادق(ع) بزرگترین متفکر قرن و تاریخ خود و از همه تخصص‌های به روز عالم بهره‌مند بود.

وی یادآور شد: مکتب تشیع همان مکتب اسلام ناب محمدی(ص) است و با عنایت به اینکه امام جعفر صادق(ع) امام شیعیان بود، توانست چنان معارف و علوم متعالی اسلام را شرح، تحلیل و نقد کند که هیچ گونه ابهامی در تمام ابعاد علوم اسلامی و شیعی بی‌جواب نماند.

انصاری بویراحمدی خاطرنشان کرد: شاگردان پیشوای ششم شیعیان از برجستگان وستارگان علمی آن دوران بودند و به احیا، گسترش و رونق مسائل شیعی پرداختند./ز

برچسب ها: قم ، شکافتن ، لایه ، اتم ، انرژی ، امام ، صادق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.