پارک ملی قطرویه در فارس یکی از زیستگاهای حساس به شمار می رود که میزبان گونه های نادر و در معرض خطر انقراض جانوری است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس گفت:  این منطقه یکی از زیستگاهای حساس به شمار می رود که میزبان گونه های نادر و در معرض خطر انقراض جانوری همچون گورخر ایرانی ، هوبره ، جبیر در کنار سایر گونه ها مانند زاغ بور، قوچ و میش و انواع گوشتخواران و ... است.

ابراهیمی کارنامی افزود: منطقه حفاظت شده بهرام گور با مساحت تقریبی 400 هزار هکتار وسعت از سال 1351 تحت حفاظت محیط زیست قرار گرفت و از سال 1386 بخشی از آن تحت عنوان پارک ملی قطرویه ارتقاء سطح یافت.

وی همچنین افزود: با توجه به حساسیت و اهمیت منطقه و متناسب نبودن ساختار قبلی با حجم وظایف و مسئولیتهای محوله، اداره کل، یک ساختار جدید را به سازمان مرکزی پیشنهاد کرد که پس از طی مراحل قانونی و اخذ مجوزهای لازم اداره پارک ملی قطرویه زیر نظر اداره کل حفاظت محیط زیست فارس راه اندازی شد.

ابراهیمی کارنامی بین داشت: اداره پارک ملی قطرویه مسئولیت کنترل و پایش صنایع آلاینده ، شکار و صید، تخریب اراضی ، نظارت بر فعالیت های انسانی، معدن کاوی و ... را در محدوده پارک ملی و منطقه حفاظت شده بهرام گور بر عهده خواهد داشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس گفت: مهدی محمد جانی به عنوان اولین رئیس این اداره ( پارک ملی قطرویه ) انتخاب شده که وی تجربه چندین سال مسئولیت نگهداری از منطقه را دارد./س

برچسب ها: پارک ، قطرویه ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.