شبکه تلويزيوني تي واي تي، با بررسي تصميم تازه عربستان به مجازات عاملان خشونت عليه زنان، از اين تصميم به عنوان گامي مهم در مسير بهبود وضعيت زنان در اين کشور ياد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلويزيوني  تي واي تي ؛ عربستان سعودي نهايتا تصميم گرفت نگاهي جدي به خشونت عليه زنان در محيط خانه و در محيط کار داشته باشد. اين خشونت ممنوع شده است اما در ابتدا مسئولان عربستان حتي وجود چنين تخلفاتي را رد مي کردند. طبق قانون جديدي که در عربستان اجرا مي شود براي اولين بار چنين خشونت هايي جرم تلقي شده است و عاملان آن با مجازات از يک سال زندان تا پرداخت سيزده هزار دلار جريمه محکوم مي شوند.

کارشناسان شرکت کننده در گفت و گوي تلويزيوني شبکه تي واي تي گفتند گرچه درباره نحوه اجراي اين قانون همچنان ترديد وجود دارد، ورود عربستان به اين عرصه و اذعان به وجود خشونت عليه زنان خود گامي بزرگ به شمار مي رود.

کارشناس ديگري به عنوان نشانه رو به بهبود بودن وضعيت زنان در عربستان به مسئله حق راي آنها که در گذشته از آنها سلب شده بود، اشاره کرد و گفت البته تا زماني که بتوان شاهد تغييرات کاملا محسوسي در وضعيت زنان عربستان بود شايد دو نسل ديگر زمان لازم باشد.
برچسب ها: عربستان ، خشونت ، زنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار