استاندار قم با اشاره به جایگاه امام صادق(ع) از آن امام به‌عنوان چهره فروزان اهل بیت(ع) و وارث علوم رسالت نبوی نام برد و گفت: این امام بزرگ شیعیان با بیان بلیغ و کلام فصیح و حکمیانه خود، زبان رسای اسلام و برگزیده روزگار بودند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، کرم‌رضا پیریایی با تسلیت شهادت جان‌سوز ششمین پیشوای شیعیان جهان اظهار کرد: هر سال در چنین روزی، نه تنها ایران اسلامی بلکه جهان تشیع در سوگ و ماتم شهادت امام صدق و صفا، فاتح قله‌های دانش و بزرگ پرچم‌دار شیعه راستین علوی عزادار است.

وی با اشاره به جایگاه منحصربه‌فرد امام جعفر صادق(ع)، از آن امام همام به عنوان چهره فروزان اهل بیت(ع) و وارث علوم رسالت نبوی نام برد و گفت: این امام بزرگ شیعیان با بیان بلیغ و کلام فصیح و حکمیانه خود، زبان رسای اسلام و برگزیده روزگار بودند.

استاندار قم با تاکید بر ضرورت تبیین ابعاد اخلاقی، اجتماعی و سیاسی به ویژه آثار و خدمات ارزنده علمی امام صادق(ع)، ایشان را مؤسس نخستین دانشگاه بزرگ علوم اسلامی برشمرد و افزود: اقیانوس بیکران فضائل علمی آن حضرت به حدی است که امروز و با گذشت قرن‌ها، هنوز هم حوزه‌های علمیه مکتب تشیع از آثار و برکات آن بهره‌مند هستند.

پیریایی با دعوت از آحاد مردم مؤمن و ولایت‌مدار قم و جامعه اداری استان برای حضور پرشور در مجالس عزاداری صادق آل محمد(ص)، تعظیم این روز بزرگ و برگزاری هر چه باشکوه‌تر مجالس مدیحه سرایی و سوگواری آن حضرت در قم را خواستار شد./س

برچسب ها: قم ، امام ، صادق ، زبان ، رسا ، اسلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.