برخي رسانه‌هاي عراقي از هلاکت 20 تن از عناصر گروهک تروريستي منافقين از جمله "زهره قائمي" معاون مريم رجوي در عراق خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شين هوا، گروهک تروریستی منافقین در بيانيه‌اي مدعي شده بود که در جریان درگيري در اردوگاه این گروهک در بعقوبه، 20 تن از عناصر آن به هلاکت رسیده و چند تن دیگر نیز مجروح شده‌اند. 

خبرگزاري عراقي الغد پرس هم اعلام کرد: در ميان کشته شدگان شخصي به نام "زهره قائمي" وجود دارد که سمت معاونت "مريم رجوي" را عهده دار بود. 

گروه موسوم به فرزندان شهداي انتفاضه شعبانيه عراق مسئوليت درگيري با منافقين را برعهده گرفت.

اين گروه اعلام کرد: به انتقام جنايت هاي منافقين، با گروهک منافقين در اردوگاه اشرف درگير شدند که به کشته و زخمي شدن دهها منافق انجاميد. ضربات و صدمات  امروزمنافقين  بسيار سنگين و هولناک  توصيف شده است .

اين گروه افزود: جنايت هاي منافقين عليه پدران شان و شيعيان عراق بي پاسخ نخواهد ماند. 

اين در حاليست که سرگرد غالب العطيه سخنگوي پليس استان دياله عراق اعلام کرد: نيروهاي عراقي در گذشته سعي کردند خودشان را از منطقه مسکوني منافقين دور نگه دارند تا هيچ تنشي ميان آنها با منافقين ايجاد نشود. در حال حاضر فقط دويست عضو منافقين در اين اردوگاه مستقر هستند که وظيفه آنها نگهداري از وسايل باقي مانده از منافقين است. 

وي تاکيد کرد: حضور آنها در اين اردوگاه ديگر نامشروع است و بايد در اسرع وقت اين اردوگاه را تخليه کنند. 

 مسئولان واعضاي اين گروهک پس از صدها بمب گذاري وترور هزاران نفر از مردم و مسئولان ايراني از جمله شهيدان رجايي و باهنر ، در اواسط جنگ تحميلي به عراق گريختند و ضمن همکاري با ارتش عراق  در سرکوب مردم به ويژه شيعيان ، رسماً به ستون پنجم صدام تبديل شدند.

منافقين در سال پاياني جنگ تحميلي با حمايت صدام وحاميانش به خاک ايران حمله کردند که در عمليات مرصاد  شکست سختي خوردند. در ماههاي اخير با اعتراض وفشار مردم وبرخي گروههاي عراقي ،منافقين مجبور شدند اکثر اعضاي خودرا ازپادگان اشرف بيرون ببرنداما تعدادي از انها همچنان در اين پادگان بسر مي برند. منافقين در انتفاضه شعبانيه سال 1991 ميلادي در حمايت از رژيم صدام ضمن سرکوب انتفاضه به کشتار شيعيان جنوب عراق پرداختند.

گفتني است، اردوگاه اشرف نزديک بعقوبه، مرکز استان دياله و در حدود 65 کيلومتري شمال شرقي بغداد واقع است.دارد. 


انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Israel
يك ايراني
۱۱:۳۵ ۱۱ شهريور ۱۳۹۲
20
آخرین اخبار