وزارت خارجه تونس در پي مخالفت ملت اين کشور با حمله احتمالي به سوريه در بيانيه‌اي هشدار داد هرگونه اقدام نظامي غربيها عليه سوريه ، امنيت همه منطقه را تهديد خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلويزيوني الاخباريه سوريه  ، در بيانيه وزارت خارجه تونس آمده است چنين حمله اي باعث افزايش رنج و سختي ملت سوريه خواهد شد. وزارت خارجه تونس افزود فرصتهاي حل وفصل بحران سوريه همچنان وجود دارد.
تونس بر پايبندي به حل وفصل مسالمت آميز و ادامه تلاشهاي منطقه اي و بين المللي در اين جهت به عنوان بهترين راه براي پايان دادن به اين بحران تأکيد کرده است .
حزب جمهوريخواه تونس نيز در بيانيه اي اعلام کرد  انگيزه واقعي از  حمله احتمالي به سوريه نيز شکست (آمريکا و همپيمانانش) در  جنگ نيابتي است که تعداد زيادي کشورهاي غربي و عربي و منطقه اي در آن  دست دارند و آنها به گروههاي تکفيري تروريستي و مخالفان مرتبط با خارج پول و سلاح مي دهند .
حزب جمهوريخواه تونس تصريح کرد آتش منازعه ناشي از حمله فقط به خاک سوريه محدود نخواهد شد بلکه براي سراسر منطقه پيامد خواهد  داشت .
اين حزب از جامعه بين المللي خواسته است پيش از آنکه دير شود مداخله کند تا جلوي اين حمله احتمالي  و جلوي ريخته شدن هرچه بيشتر خون سوريها را بگيرد .
ناظران معتقدند موضع رسمي تونس در مخالفت با حمله در چارچوب پاسخ اجباري به خواست و اراده ملت تونس و تشکلهاي مردمي است که به حقيقت و ماهيت حمله آمريکا به سوريه پي برده اند زيرا اين حمله محور مقاومت و آزاديبخشي را در جهان عرب هدف قرار خواهد داد.
برچسب ها: بین الملل ، تونس ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار