مدیر کل امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: بیش از 9 هزار و 500 تعاونی در قالب المپیاد در جشنواره تعاونی ها برتر شرکت کرده اند که رشدی 50 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران غلامحسین حسینی نیا در نشست خبری که صبح امروز در محل وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و با حضور اصحاب رسانه برگزار شد گفت: در حال حاضر 191 هزار تعاونی در کشور وجود دارد که 107 هزار مورد از آن ها فعال و یا در دست اجراست.

وی به رشد کمی تعاونی ها طی سال های اخیر در کشور اشاره کرد و افزود: تعداد تعاونی های کشور طی سال های اخیر از رشد کمی مطلوبی برخوردار بوده اما از لحاظ کیفیت دارای جایگاه مطلوبی نیست چرا که بیشتر تعاونی موجود در کشور از جمله تعاونی های کوچک و خرد با بعد فعالیت های محدود محسوب می شود در حالی که در سایر کشورها تعاونی ها بزرگ با بعد فعالیت های فراملی با اشتغال زایی بالا و سرمایه گذاری های عظیم فعال هستند.

وی تصریح کرد: نهضت تعاون در بیش از 100 کشور فعال است و برای بیش از 100 میلیون نفر اشتغال ایجاد کرده است.

حسینی در ادامه به فعالیت بخش تعاون در کشور پرداخت و اظهار داشت: با توجه به این که سهم بخش تعاون  در کشورمان5 تا 7 درصد میزانی جهانی است و می تواند جایگاه وسیع تری را به خود اختصاص دهد با این حال 15 درصد بناهای مسکونی در کشور در قالب تعاونی ها ساخته شده است.

همچنین 80 درصد کارکنان و کارگران دولت نیز عضو تعاونی های مصرف بوده و 15 درصد تعاونی های فعال در کشور نیز مربوط به بانوان است.

مدیر کل امور تعاون  وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به در پیش بودن هفته تعاون و برنامه هایی که در این هفته برگزار می شود اشاره و اظهار داشت: هفته تعاون ، امسال با شعار " تعاون، حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی" در روز اول آغاز می شود روز دوم نیز به عنوان " تعاون، ولایت مداری و ایثار" و روز سوم نیز " تعاون  و عدالت اجتماعی" نام گذاری شده است.

حسینی نیا افزود: تعاون و اصل 44 و حمایت از تولید ملی ، تعاون اشتغال و کارآفرینی، تعاون و بهبود معیشت و بالاخره رسانه ، آموزش و فرهنگ سازی اصلاح الگوی مصرف از دیگر عناوین روزهای هفته تعاون است.

در این هفته همایش ها و ویژه برنامه های مختلفی نیز برنامه ریزی شده که به ترتیب در روزهای مختلف این هفته اجرا می شود.

حسینی نیا همچنین به برگزاری هشتمین جشنواره تعاونی های برتر نیز اشاره کرد و گفت: 360 تعاونی شهرستانی و 310 تعاونی استانی در این جشنواره شرکت کرده اند که منتخب آن ها به جشنواره ملی تعاونی های برتر که در 12 شهریور ماه برگزار می شود راه یافته اند.

حسینی نیا تاکید کرد: در قالب المپیاد تعاونی نیز بیش از 9 هزار و 500 تعاونی در هشتمین جشنواره تعاونی های برتر شرکت کرده اند که نشان دهنده رشد 50 درصد نسبت به سال گذشته است.

وی افزود: پس از انجام بررسی های لازم در نهایت 21 تعاونی و اتحادیه برتر انتخاب شده اند که به همراه 18 تعاونی و اتحادیه دیگر به طور ویژه برگزیده شده اند مورد قدردانی قرار خواهند گرفت.

مدیر کل امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: امیدواریم فضای جشنواره به سمت فرصت سازی و معرفی توانمندی های تعاونی و ایجاد انگیزه بیشتر در تعاون گران به منظور فعالیت با کیفیت بهتر می شود./

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار